Úroveň bezpečnosti sa za posledné roky výrazne zlepšila. 

Pozrite si kompiláciu tých najhorších výsledkov nárazových testov v histórii. Niektoré autá sú známe aj u nás a stále v veľkom počte jazdia. Iné sú typické pre americké trhy, či pre trhy východných krajín. Nepríjemne som ostal prekvapený z výsledkov Saabu 900, ktorý sa v rebríčku ocitol. Ide síce o auto, ktoré začali vyrábať v 90-tych rokoch, ale od švédskej automobilky som čakal viac. Výsledky áut Peugeot 106/Citroen Saxo sa dali predpokladať. Rovnako aj Ford Sierra z 80-tych rokov. Vo videu sa pritom v hojnom počte objavujú auta, vyrobené v novom tisícročí. Nie veľmi dobre obstálo v minulosti u nás hojne rozšírené Daewoo Leganza.

Napredávanejší pick-up sveta, starší Ford F150, pri náraze dopadol veľmi zle. O doslova katastrofálnych výsledkoch čínskych áut sa nemusíme ani baviť. Môžeme byť radi, že sa vo videu neocitli "embéčky" alebo "žigulíky". Všeobecne platí, čím staršie auto, tým menej bezpečné.

Vo videu autá podrobili americkým testom IIHS a EuroNCAP. Majú odlišnú metodiku merania.

Aktuálna metodika nárazových testov EuroNCAP a IIHS

Metodika hodnotenia nárazových skúšok sa počas rokov úplne zmenila. Na zaoceánskej strane, aj v Európe. V Amerike pri testovaní IIHS aktuálne platí, že sa testuje bezpečnosť pri čelnom náraze s prekrytím 25 %. Pred r2012 to bolo 40 %. Rozdiely vo výsledkoch sú diametrálne odlišné. Rýchlosť vozidla je 40 mph, čo je zhruba 64 km/h.


EuroNCAP aktuálne vykonáva nárazové skúšky nasledovne. Skúšku čelného nárazu pri rýchlosti 64 km/h do predsunutej deformovateľnej bariéry, skúšku bočného nárazu pri rýchlosti 50 km/h, nárazovú skúšku do stĺpa pri rýchlosti 29 km/h a skúšky bezpečnosti chodcov pri rýchlosti 40 km/h.