Firma Takata ohlásila bankrot, respektíve požiadala o ochranu pred veriteľmi v USA a Japonsku. Takmer všetky jej aktíva, okrem divízie na výrobu airbagov, odkúpil hlavný konkurent.
Niekdajší gigant doplatil na snahu maximalizovať zisk
Celý problém zapríčinil zle navrhnutý a použitý vyvíjač plynu, teda súčiastka, ktorá nafúkne airbag. Tá vyvíjala nadmerný tlak a navyše mala nedostatočnú ochranu voči vlhkosti, následkom čoho sa pri aktivácii airbagu roztrieštila. S airbagom potom do kabíny vystrelili aj nebezpečné úlomky. Táto chyba si už dokázateľne vyžiadala 16 mŕtvych a 180 zranených, viedla k obrovskej zvolávacej akcii a tiež veľkému súdnemu sporu. V ňom začiatkom roka firma priznala svoju vinu a súhlasila s vyplatením jednej miliardy dolárov. 25 miliónov zaplatili vo forme pokuty, 125 miliónov išlo na odškodnenie obetí a zvyšných 850 miliónov musí firma zaplatiť oklamaným automobilkám. Firma totiž dodala svojim zákazníkom až 100 miliónov takýchto nebezpečných airbagov. Takata tiež priznala, že od roku 2000 predkladala automobilkám zmanipulované výsledky testov. Očakáva sa, že jej divízia na výrobu airbagov zanikne po skončení zvolávacej akcie a vyrobení dostatočného množstva bezpečných airbagov.
Firma Takata začala písať svoju históriu v roku 1933 produkciou lán pre padáky. V 50-tych rokoch začala s vývojom bezpečnostných pásov a v 60-tych rokoch spustila ich predaj. Svojho času dokonca postavila prvé stredisko na tetovanie bezpečnostných pásov. Od roku 1988 sa venuje aj výrobe airbagov, ktorá po viacerých chybách a niekoľkých zvolávacích akciách nakoniec priviedla firmu k obrovskému škandálu a následnému bankrotu.