Hlavným faktorom boli gumy
Niektorí fanúšikovia však ukazujú, že MX-5 nie je až taká pomalá. Za volant si ale musí sadnúť správny vodič. Pred pár dňami sa na youtube objavilo video, kde takmer sériová Miata z roku 1991 s precíznym pilotom za volantom zahanbuje omnoho silnejšie vozidlá. Výsledný čas na Nurburgringu je 8:37,7. Pri pohľade na historické tabuľky a čas 8:38 Hondy NSX z roku 1997 je to až neuveriteľné. Netreba však zabúdať na to, že pneumatiky urobili za posledných pár rokov míľový pokrok. NSX z roku 97 na moderných gumách by zajazdila podstatne lepší čas.
A čo vlastne znamená takmer sériová Mazda MX-5? Majiteľ inštaloval podvozok Zeta-R MeisterR, lepivé pneumatiky 185/55 14 Kumho V70 a lepšie brzdové platničky Hawk DTC60. Vyhádzal aj pár zbytočností z interiéru, aby dosiahol nižšiu hmotnosť. To je všetko. Žiadny kompresor ani turbo! V roku 1991 mal motor Miaty výkon okolo 85 kW (115 koní). Po 25 rokoch služby a 200 000 km ich bude asi ešte menej. Fakt je nepochopiteľné, ako môže toto auto držať krok s upraveným Porsche Cayman (pasáž sa začína od známej zákruty Karussell).
Myslíte, že je to dané kvalitou pilotov, alebo je jednoducho ľahká MX-5 lepšia na brzdách a v zákrutách?