Kľúčovú úlohu má hrať v obnovení značky Moskvič a produkcii nového modelu známy výrobca nákladných automobilov Kamaz so sídlom v Naberežnyje Čelny v Tatarstáne. Problém je v tom, že Rusi ani Tatári momentálne nemajú technológie na to, aby mohli moderné auto vyvinúť vo vlastnej réžii, tým skôr, že jeho produkciu chcú rozbehnúť už koncom tohto roka. Pomôcť by ale mali kontakty v Ázii.

Kamaz sa totiž nedávno spojil s čínskym štátnym koncernom JAC Motors, u ktorého si vybavil licenčnú výrobu kabín Série N pre stredne veľké nákladné automobily, ktoré v Rusku dostali meno Kompas. A ako potvrdil minister priemyslu a obchodu Denis Manturov, spomínaná firma má byť partnerom Kamazu aj v prípade rozbehu Moskviča.

Ak tipujete, že pôjde kompletne o čínsky produkt, máte samozrejme pravdu. Nový Moskvič by mal byť v podstate len preznačkovaným päťmiestnym liftbackom JAC J7, ktorý je trhu od roku 2020. V origináli má dĺžku 4775 mm, šírku 1820 mm, výšku 1492 mm a rázvor náprav 2760 mm.

Pohon zabezpečuje preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý produkuje 150 koní pri 5500 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 210 Nm od 2000 do 4500 ot./min. Agregát je kombinovaný s manuálom alebo automatom s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) a auto pri pohotovostnej hmotnosti 1390 kg zvláda stovku za 10,5 sekundy a jazdí najvyššou rýchlosťou 170 kilometrov za hodinu. Len pre úplnosť dodávame, že má základný objem batožinové priestoru 520 litrov, ktoré sklopením sedadiel zväčšíte na 1510 litrov.

Šéf Kamazu Sergej Kogogin už prezradil, že jeho firma chce vyrábať 300 tisíc týchto áut ročne, pričom produkcia Moskvičov má prebiehať v bývalej továrni Renaultu, ktorý sa z Ruska kompletne stiahol a vzdal sa i podielu v ďalšom tamojšom koncerne AvtoVAZ. Pôvodná ročná kapacita tohto závodu bola pritom „len“ 190 tisíc vozidiel, a tak je otázkou, či Rusi budú mať prostriedky na jej rozšírenie. Je tu však ešte väčší a komplikovanejší háčik.

Podľa denníka Kommersant bol Kamaz a jeho dcérske spoločnosti zaradené na sankčný zoznam Spojených štátov, a to mu môže skomplikovať prístup k čínskym komponentom. Problém je podľa ruských novín v tom, že nejde len o zákaz obchodovania s americkými firmami, ale sankcie sa týkajú i tých, kto používa doláre ako hlavnú platobnú menu.

Pochopiteľne nejaká ďalšia dohoda medzi Ruskom a Čínou by mohla túto komplikáciu odstrániť. Faktom ale je, že ani Čína si nechce úplne rozhádzať vzťahy s USA a bude preto zaujímavé sledovať, ktorá strana preváži a ako veľmi toto kľučkovanie predĺži pôvodný zámer, podľa ktorého majú byť prvé Moskviče hotové už koncom roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdoj: Zr.ru