Výzorovo ma nová Kona trochu sklamala. Dostala totiž ešte zvláštnejší dizajn ako predchodca, ktorý sa ale na druhej strane odlišuje od všetkého, čo aktuálne nájdeme na trhu. Aj keď klasickú Konu nehodnotím ako veľmi pekné auto, športovejšia verzia N-Line je na tom už trochu inak. Dostala totiž odlišne tvarovanú prednú aj zadnú časť. Auto tak vyzerá agresívnejšie a aj oveľa atraktívnejšie. Aj preto som veľmi zvedavý, ako bude v konečnom dôsledku vyzerať vrchol ponuky, Hyundai Kona N.
Foto Hyundaiu Kona N z testovania
Konu vo verzii N už viackrát zachytili počas testov, či už na bežných cestách, alebo na okruhu. Auto však bolo zakaždým zahalené v kamuflážnom polepe a ten skryl väčšinu dizajnových prvkov auta. Prvú ochutnávku, ako by mohla vyzerať Kona N, však prináša magazín Motor1, ktorý si pripravil veľmi vydarený render. Auto je samozrejme v obľúbenej modrej farbe, typickej pre modely N. Nechýbajú ani jemné červené prvky či čierne zadné krídlo, podobné tomu z i30 N. Myslím si, že Motor1 trafil klinec po hlavičke a ich render sa nebude veľmi odlišovať od reality. Kona N vyzerá agresívne, športovo a dizajnovo je to v porovnaní s klasickou Konou úplne iná šálka kávy.
Foto Hyundaiu Kona N z testovania
Čo sa však bude skrývať pod športovým obalom?
Hovorí sa, že pod kapotou by sa mal nachádzať rovnaký preplňovaný 2,0-litrový motor ako u i30 N či Velosteru N. K dispozícii by mali byť aj dve výkonové verzie, teda s 250 a 275 koňmi. Agregát by mal spolupracovať s 8-stupňovou automatickou prevodovkou DCT, ktorá sa prvýkrát objavila v novom Velosteri N pred pár mesiacmi. Tiež sa šušká, že krútiaci moment by sa nemal prenášať na predné kolesá, ale na všetky štyri. Kona N by tak bola prvým N-kom s pohonom všetkých kolies.
Otázne je, kedy Hyundai predstaví Konu N. Nakoľko už odhalili klasickú verziu a N-Line, mohla by to byť už len otázka niekoľkých týždňov, nanajvýš pár mesiacov. Každopádne, my sa na ďalšie N-ko rozhodne tešíme.
Render, foto: motor1.com