Len aby ste boli v obraze: kým najnovšia mníchovská kreácia má so systémovým výkonom benzín-elektrickej jednotky 727 koní, ale tiež 2510 kg, americké kladivo kontruje výkonom 677 koní na 1870 kg. A s novým paketom Precision, ktorý bude pre zákazníkov dostupný od začiatku budúceho roka, to bude ešte menej.
Jeho súčasťou sú totiž tiež nové karbón-keramické brzdy znižujúce pohotovostnú hmotnosť na 1841 kilogramov. To je menej ako mala Banglova M5 E60 s atmosférickým V10 a len o málo viac (presne o 46 kg) ako klasická osemvalcová M5 E39 z roku 1998!
Zaujímavé na tom je, že ak dáte prednosť CT5-V Blackwing spárovaného s 10-stupňovou automatickou prevodovkou, dostanete automobil ťažší presne o 8,6 kg v porovnaní s manuálom.
Tým ale úpravy auta s paketom Precision nekončia. Cadillac do auta namontoval prekalibrované adaptívne tlmiče s magneto-reologickou kvapalinou, použil nové čapy riadenia a upravil elektronicky riadený samosvorný diferenciál. K tomu všetkému zákazník dostane tuhšie pružiny, hrubší predný stabilizátor, prepracované uloženie a nové priečne ramená zadného zavesenia umožňujúce „agresívnejšie nastavenie geometrie vhodné na okruhy“.
Pretože motor ostáva na svojom, predpokladáme, že dynamika auta sa nemení. Výrobca uvádza čas zrýchlenia z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 3,6 sekundy s manuálom a 3,4 sekundy s automatom, ktorý má samozrejme širší rozsah celkového sprevodovania. Maximálna rýchlosť ostáva „za hranicou 200 míľ za hodinu“, teda viac ako 322 kilometrov za hodinu.
Cadillac v súvislosti s novou výbavou hovorí o „rafinovanejšej presnosti na cestách i okruhoch“, ale pripomína tiež „vyššiu rýchlosť v zákrutách“ bez toho, aby „utrpel luxus a kultivovanosť značky“.
K tomu by sme mohli dodať, že januárový facelift prihral modelu CT5 prepracovanú masku chladiča, nové laky karosérie, farebný dotykový displej s uhlopriečkou až 33 palcov (myslené spoločne s obrazovkou pred vodičom) či novú aplikáciu Performance, ktorá zaznamenáva parametre auta pri ostrej jazde.
zdroj: Cadillac