Nech už máte názor na súčasné smerovanie vývoja automobilového priemyslu akýkoľvek, jedno mu uprieť nemôžete – snahu o zvyšovanie bezpečnosti. Niekedy sa to, samozrejme, preháňa a do výbav jednotlivých áut sa dostávajú aj nezmyselné systémy vodičovi skôr komplikujúce život, no väčšina systémov je naozaj prospešných. Jedným z nich je nepochybne aj monitorovanie slepého uhla. Automobilka Kia ho povýšila na novú úroveň a namiesto klasických snímačov vybavila nové Sorento širokouhlými kamerami kontrolujúcimi pohyb okolo auta.
Širokouhlé kamery systému BVM sú umiestnené vo vonkajších spätných zrkadlách.
Pozor, cyklista!
Nový systém s označením BVM monitoruje pomocou kamier umiestnených vo vonkajších spätných zrkadlách obidve strany auta a vodičovi tak zlepšuje prehľad o tom, čo sa deje v okolí vozidla. Kamery zobrazujú video zábery s vysokým rozlíšením na ľavej alebo pravej strane digitálneho prístrojového panela s uhlopriečkou 12,3 palca (podľa toho, z ktorej strany hrozí riziko). Ak má vodič zapnutú smerovku, presúva sa do druhého jazdného pruhu a v mŕtvom uhle má iné vozidlo, prípadne iného účastníka premávky (cyklista, motorkár a pod.), video z kamery nakrátko vystrieda číselník rýchlomera alebo otáčkomera a vodiča okamžite vizuálne aj akusticky upozorní.
Systém dokáže zaznamenať aj cyklistu "ukrytého" v mŕtvom uhle.
Pre slovenských zákazníkov nového Sorenta je nový systém BVM v ponuke v rámci balíka obsahujúceho systém monitorovania priestoru a asistenčnú funkciu na predchádzanie zrážkam pri parkovaní (PCA), ktoré zaisťujú ľahšie a bezpečnejšie manévrovanie pri nízkych rýchlostiach (aj audiosystém Bose Performance Series). Tento balík technológií je v ponuke na európskych vozidlách vybavených asistenčnou funkciou na predchádzanie zrážkam v mŕtvom uhle (BCA). Funkcia BCA pomáha vodičom vyhnúť sa zrážkam s vozidlami, ktoré sa nachádzajú v ich mŕtvom uhle a zasiahne v prípade, ak zistí hroziaci náraz.