Mercedes-Benz sľúbil v oblasti elektromobility ofenzívu, ktorú potvrdzuje už na autosalóne IAA v Mníchove. Okrem elektrického konceptu Maybachu, terénneho EQG či športového AMG EQS nám predstavil aj ďalší elektrický derivát s názvom EQE.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Rázvorom prekonáva nové eSko

Že nejde o prepracovanú bežnú triedu E s inou technikou, spoznáte samozrejme už na prvý pohľad podľa tvaru karosérie. Je to síce štvordverový sedan, ale líniou strechy i jej zakončením pripomína skôr kupé, a preto má asi trochu bližšie triede CLS.

Použitie elektromotorov vytvorilo nadpriemerný priestor pre posádku. Aj keď dĺžka auta neprekoná hranicu piatich metrov (má 4934 mm), tak rázvor je skutočne úctyhodných 3122 mm, čím EQE prekonáva dokonca aj súčasnú štandardnú triedu S, ktorá má nápravy vzdialené 3106 mm.

Že máme tú česť s elektromobilom, pripomínajú aj v detaily prednej časti, predovšetkým potom Jednoliata maska s diódami okolo hviezdy. Vo veľkých podbehoch sú sériovo 19-palcové disky a za príplatok vám automobilka namotuje aj 20-palcové kolesá. Samozrejmosťou sú sériové LED svetlá a bez príplatku máte i skvelý adaptívny režim Digital Light.

Interiéru dominuje obrazovka MBUX Hyperscreen. Tá bola predstavená už v EQS a aj tu má pod sklom s uhlopriečkou 56 palcov ukryté tri obrazovky. Nebude však v základnej cene. Za to naj si musíte priplatiť a platí to tiež o displejoch Hyperscreen.

Sériovo dostanete dve obrazovky s uhlopriečkou 12,2 a 12,8 palca. Pripomína mi to predstavenie triedy E (W213), ktorú som videl na autosalóne v sériovej výbave s malým displejom a výplňou okolo v podobe obyčajného šedého plastu. Snáď to v EQE bude vyzerať lepšie a nebude to naživo „kričať“ do sveta, že nemáte na ten najluxusnejší interiér.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zatiaľ len zadokolka

Mercedes aktuálne predstavil len jedinú verziu s označením EQE 350. Tá má mať jeden elektromotor pri zadnej náprave, ktorý ponúkne maximálny výkonom 215 kW (292 koní) a 530 Nm.

Neskôr pribudnú varianty s pohonom všetkých kolies, ktoré budú mať elektromotor aj vpredu. Využiteľná kapacita batérie má byť 90 kWh a výrobca udáva maximálny nabíjací výkonom jednosmerným prúdom až 170 kW. Pri nabíjaní z 10 na 80 percent kapacity by ste na rýchlonabíjačkach mali stráviť len 32 minút. Mercedes tiež uvádza priemernú spotrebu na úrovni 15,7 až 19,3 kWh/100 km a dojazd od 545 do 660 kilometrov v tých najideálnejších podmienkach.

Podvozok je čiastočne odvodený od najnovšej triedy S, príplatkový je aj vzduchový podvozok Airmatic. Rovnako za príplatok dostanete aj natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré zmenší priemer otáčania z 12,5 na 10,7 metra. Základnú cenu Mercedes zatiaľ neodhalil, zahraničné média však predpovedajú, že to bude niečo okolo 75 tisíc eur.

Zdroj: Mercedes-Benz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov