Vzhľad stávkou na istotu. Preberá rysy A8 a A7

Dizajnéri veľa práce s návrhom nemali. Ale aj tak Audi vyzerá veľmi dobre. Čo sa mne na značke páči je, že ako jedna z posledných zachováva štíhlosť a klasickú siluetu limuzín. Pozrite sa na tenké A stĺpiky, nízku kapotu... Silueta štíhlych tvarov najviac vynikne pri pohľade zboku. Názor si spravíte v rozsiahlej fotogalérii. Ako sa páči vám?

Koeficient odporu vzduchu cx je na úrovni 0,24. Novinka je o chlp väčšia s dĺžkou 4939 mm, šírkou 1886 mm a výškou 1457 mm. Rázvor osí kolies je 2924 mm. Ľudia z Audi vravia, že väčšie vonkajšie rozmery pretavili do priestrannejšej kabíny. Viac miesta je pre kolená zadných pasažierov a taktiež pre hlavu a ramená.

Audi je známe kvalitou interiérov a nie je tomu inak ani teraz. Palubnú dosku prebralo z A7 a inšpiráciu môžeme hľadať v najdlhšej A8. Nečakajte žiadne dizajnové výstrelky, interiér je prísne rezaný, s geometrickými tvarmi a poteší výber a kombinácia materiálov. Namiesto budíkov je podarený digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca. Pre ovládanie funkcií auta mu sekundujú displeje infotainmentu a klimatizácie na stredovej konzole, s uhlopriečkou 10,1 a 8,6 palca.

Ako je to u nemeckých prémiových značiek zvykom, poskytujú neuveriteľný dlhý zoznam príplatkov, aj keď za mastnú sumu. V prípade A6 to je napr. panoramatická strecha, kvalitnejšia klimatizácia s ionizátorom vzduchu a parfumom, masážne sedadlá a tiež audiosystém Bang & Olufsen. Pre efekt ponúkajú ambientné osvetlenie interiéru, ktoré navodzuje atmosféru „plávajúcej“ palubnej dosky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Benzín aj nafta v spolupráci s elektrinou

Audi vyštartuje v ponuke s dvoma motormi. Prvým je 3,0 TFSI V6 s 250 kW (340 koní) a 500 Nm. Spájajú ho so 7-stupňovou automatickou prevodovkou S tronic a pohonom všetkých kolies quattro ako štandard. Na stovku benzíniak zrýchli za 5,1 sekúnd a maximálne jazdí 250 km/h.

Dieselový pohon zastupuje 3,0 TDI V6 s 210 kW (286 koní), prevodovka je 8-stupňová automatická Tiptronic a pohon 4x4 nájdeme aj tu. Oba agregáty majú mild-hybridný systém s lítium-iónovými batériami. Výrobca hovorí, že ušetrí 0,7 l/100km.

Športovcov poteší aj vyhlásenie Audi ohľadom naladenia šasi. Novinka je „oveľa športovejšia ako predchodca“. Prepracovali podvozok a tiež riadenie, ktoré je ešte viac priame ako doteraz. Mám skúsenosti s novým Audi A8, a to ma podvozkom dostalo. Ak si menšie A6 zachová DNA staršieho a väčšieho brata a pridá ešte viac športovosti a mrštnosti, je sa na čo tešiť! Za príplatok môžete mať športový diferenciál a odpruženie. Ak sme pri odpružení, možnosti konfigurácie zahŕňajú klasické oceľové pružiny až po adaptívny vzduchový podvozok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Špičkové technológie súčasnosti

Nezabudli ani na špičkové asistenčné systémy a poloautonómne riadenie. Adaptívny tempomat s funkciou udržania auta v jazdných pruhoch má pracovať veľmi jemne a udržiavať auto v strede jazdného pruhu. High-tech výbavu prevezme zástupca vyššej strednej triedy z vlajkovej lode Audi sedanov – typu A8.

V Nemecku začnú Audi A6 2018 predávať v júni a so základnou cenovkou 58-tisíc eur za 50TDI s trojlitrovým dieselom pod kapotou a pohonom quattro.

Zdroj a foto: Audi, carscoops, DriveMag News