Predstavenie nového Golfu R sa nezadržateľne blíži, a tak na Nürburgringu prebiehajú jedny z posledných testov. Na fotkách však vidíme stále len prototyp, aj keď finálna verzia bude takmer zhodná, až na pár rozdielov. Tým prvým je ochranná klietka, ktorou prototyp disponuje. Tú v sériovej podobe rozhodne neuvidíme. Jedine, že by VW pripravoval pre zákazníkov aj nejakú okruhovú verziu, čo je ale veľmi málo pravdepodobné. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

5-bodové denné svietenie R-ko nedostane

Zároveň absentujú denné 5-bodové LED svietidlá integrované v spodnej časti predného nárazníka, ktoré sme mohli vidieť u verzií GTI, GTE či GTD. Hovorí sa však, že sériový Golf R ich podobne ako daný prototyp, nedostane. Rovnako by to malo byť aj u GTI TCR. Ak pochybujete, že na fotkách je skutočne prototyp R-kového Golfu, stačí sa pozrieť na brzdové strmene, ktoré žiaria v krásnej modrej farbe a s logom R. 

Vzadu sa zase vyníma relatívne veľké krídlo, ktoré bolo pri predošlých Golfoch R oveľa decentnejšie. Nechýbajú ani pre R-ko typické štyri koncovky výfuku a zadný difúzor. 

Audi povedalo nie, tak bude 4-valec

Hovorilo sa aj o tom, že pôvodne chcel VW použiť 2,5-litrový 5-valec od Audi, no to mu dalo stopku, o čom písal aj kolega Mišo. Golf R tak nakoniec pravdepodobne dostane upravený 2,0-litrový štvorvalec s výkonom okolo 330 koní. Na 400-koňový Golf, o ktorom sa hovorí už pár rokov, si asi budeme musieť ešte počkať (ak vôbec príde). 

Zdroj, foto: motor1.com