Predstavenie nového Golfu R sa nezadržateľne blíži, a tak na Nürburgringu prebiehajú jedny z posledných testov. Na fotkách však vidíme stále len prototyp, aj keď finálna verzia bude takmer zhodná, až na pár rozdielov. Tým prvým je ochranná klietka, ktorou prototyp disponuje. Tú v sériovej podobe rozhodne neuvidíme. Jedine, že by VW pripravoval pre zákazníkov aj nejakú okruhovú verziu, čo je ale veľmi málo pravdepodobné.
5-bodové denné svietenie R-ko nedostane
Zároveň absentujú denné 5-bodové LED svietidlá integrované v spodnej časti predného nárazníka, ktoré sme mohli vidieť u verzií GTI, GTE či GTD. Hovorí sa však, že sériový Golf R ich podobne ako daný prototyp, nedostane. Rovnako by to malo byť aj u GTI TCR. Ak pochybujete, že na fotkách je skutočne prototyp R-kového Golfu, stačí sa pozrieť na brzdové strmene, ktoré žiaria v krásnej modrej farbe a s logom R.
Vzadu sa zase vyníma relatívne veľké krídlo, ktoré bolo pri predošlých Golfoch R oveľa decentnejšie. Nechýbajú ani pre R-ko typické štyri koncovky výfuku a zadný difúzor.
Audi povedalo nie, tak bude 4-valec
Hovorilo sa aj o tom, že pôvodne chcel VW použiť 2,5-litrový 5-valec od Audi, no to mu dalo stopku, o čom písal aj kolega Mišo. Golf R tak nakoniec pravdepodobne dostane upravený 2,0-litrový štvorvalec s výkonom okolo 330 koní. Na 400-koňový Golf, o ktorom sa hovorí už pár rokov, si asi budeme musieť ešte počkať (ak vôbec príde).
Zdroj, foto: motor1.com