Nechcem tu porovnávať najlacnejšiu a najdrahšiu verziu Porsche Taycan, to si určite vezme pod palec kolega Mišo Lukačovič, mňa len zaujali prvé zábery základnej konfigurácie modelu Taycan, ktorá pôsobí v kontexte s autami prezentovanými v propagačných materiáloch až „sociálnym“ dojmom. Samozrejme, dojem môže byť klamlivý a naživo auto určite nebude pôsobiť nijak zahanbujúcim dojmom. Navyše, v tomto prípade je to možno skôr akademická otázka, prax totiž ukazuje, že klienti drahých prémiových modelov takmer nikdy od predajcov neodchádzajú autom bez akýchkoľvek príplatkov. Slovenské ceny základného Porsche Taycan zatiaľ určené nie sú, v konfigurátore na webových stránkach sa však už objavilo.

Základná verzia modelu Taycan je už aj na weobových stránkach slovenského zastúpenia Porsche. Jeho slovenská cena zatiaľ zverejnená nie je.

S jedným elektromotorom

Technike a dynamickým parametrom základnej verzie elektrického Taycanu sa už vo svojom článku venoval kolega Miloš Mihálik, len pripomeniem, že auto je vybavené iba jedným trakčným elektromotorm, takže má poháňané výlučne zadné kolesá a vďaka výkonu 300 kW (408 k) zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 s a rozbehne sa na 230 km/h. V štandardom režime maximalizujúcom dojazd dosahuje max. výkon 240 kW (326 k). Ak si priplatíte za Performance battery Plus, dojazd základnej verzie sa posunie na 434 km. Zaujímavé však je, že použitím príplatkových 21-palcových pneumatík sa dojazd zníži na 408 km. Bez príplatkového balíka a po zapnutí klimatizácie však počítajte s pádom dojazdu na hodnotu 293 km. Ak vypnete klimatizáciu, ste na dojazde 350 km.

zdroj: Porsche

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov