Vyrábať dnes malé mestské auto so spaľovacím motorom, je príliš drahý luxus. Počet motoristov ochotných investovať do malého auta rovnaké peniaze ako do o triedu väčšieho hatchbacku z roka na rok klesá, a tak automobilky tento segment húfne opúšťajú. Otvára sa tu však nová možnosť – imidžový mestský elektromobil slúžiaci na svižné premiestňovanie husto osídlenými mestskými centrami. Na scéne sa tak začínajú objavovať mestské približovadlá, ktoré vymenili spaľovacie motory za bzukot elektromortorov a skromnú výbavu pretransformovali na „pojazdnú luxusnú kabelku“. Svoje mestské elektrické želiezka v ohni pripravuje koncern VW, za dverami je luxusné elektrické Twingo, vodu múti Honda e a Fiat ukázal novú generáciu elektrického Fiata 500e. V rukáve by však mohol ukrývať ešte jedno eso.

Maluch sa vracia

Výroba elektrického auta má z technického hľadiska jednu veľkú výhodu a tou je výraznejšie zdieľanie spoločnej techniky. Dá sa postaviť jedna podvozková platforma a tú predávať s niekoľkými druhmi karosérií. Túto filozofiu vyznáva aj štúdia Fiat 126 Vison z dizajnérskeho štúdia MA-DE. Na platforme elektrického Fiata 500e by mohol vzniknúť aj jeho klon vychádzajúci z niekdajšieho Fiata 126. Automobilka k nemu zatiaľ nezaujala žiadne oficiálne stanovisko, už v minulosti sa však vyjadrila, že sa nebráni žiadnym aktivitám, ktoré by zatraktívnili jej ponuku v oblasti mestskej elektromobility. Čo si za tým predstaviť neviem, každopádne práve štúdie ako táto by mohli celkom dobre slúžiť na prieskum verejnej mienky. Páčila by sa vám elektrická 126-tka? Mne rozhodne áno.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov