Ak máte pocit, že Fabrizio Giugiaro skutočne musel jedným okom pokukovať po Cybertrucku, musíme vás sklamať. Hranatý dizajn i leštené kovové panely boli v móde dávno pred vznikom Tesly. Ak ste kedysi povedali „nelakovaná karoséria z nehrdzavejúcej ocele“, všetci si predstavili DMC DeLorean zo začiatku 80. rokov, ktorý pre Johna DeLoreana navrhol Giorgetto Giugiaro.

A keď ide o tie hrany, pozrite sa na koncept Maserati Boomerang predstavený na turínskom autosalóne v roku 1971, opäť navrhnutý talianskym majstrom na základoch Maserati Bora so 4,7-litrovým vidlicovým osemvalcom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podoba čisto náhodná?

Skrátka... ak tu niekto opisoval, skôr máme pocit, že by si Čierneho Petra odniesol tvorca Tesly Cybertruck, pretože nová Peralta S je bez diskusie reminiscencia klasiky. Aj keď je jej podoba s americkým elektrickým pick-upom Elona Muska neoddiskutovateľná.

A prečo to meno? Športový unikát si totiž objednal a zaplatil mexický podnikateľ, miliardár a zberateľ automobilov Carlos Peralta.

Pod hliníkom Maserati

Ako sme už naznačili v úvode, superšport s prísne klinovitou karosériou stojí na základoch Maserati MC20. Využíva jeho karbónovú vaňu a predpokladáme, že to isté bude platiť aj o jeho pohonnej jednotke.

GFG motor nešpecifikovalo, ale pred zadnou nápravou by mal pracovať turbodúchadlami preplňovaný trojlitrový vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 630 koní a najvyšším krútiacim momentom 730 newtonmetrov, ktoré násobí a posiela na zadné kolesá osemstupňová dvojspojková automatická prevodovka.

Na rozdiel od Cybertrucku či DeLoreanu je karoséria Peralty vyrobená z hliníka vylešteného do zrkadlového lesku, ktorý pravdepodobne bude nastriekaný priehľadným lakom kvôli eliminácii oxidácie. V každom prípade ale alumínium plynulo prechádza do veľkých sklenených plôch, čo vytvára pozoruhodný efekt auta vyrobeného z jedného kusu kovu.

Prístup do kabíny zabezpečuje obrovský výklopný kryt, presnejšie povedané strecha odklápajúca sa smerom dopredu spolu s dverami a čelným sklom.

S aktívnou aerodynamikou

Na aute nájdete tiež niekoľko aktívnych aerodynamických prvkov. Okrem elektricky výsuvného zadného spojlera sú tu po stranách umiestnené vstupy pre chladiaci vzduch k motoru, ktoré si otvorí chladiaci okruh podľa potreby.

Zadný nárazník spolu s integrovaným difúzorom konštruktéri vyrobili z karbónu a celok dopĺňajú retro-futuristické disky kolies.

Cenu autori projektu a ani investor logicky neprezradili, predpokladáme ale, že bude pre bežného smrteľníka astronomická. Ak by ste ju ale aj mali a boli ochotní utratiť, Peralta vám svoje jedinečné dieťa len tak nepustí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: GFG