Európska únia tlačí na čo najrýchlejší nástup elektrických áut do praxe, no keďže to nejde podľa pôvodných plánov, musí nastúpiť legislatívny tlak urýchľujúci žiadaný chod vecí. Jedným z „ekologických“ nástrojov transformácie na elektromobilitu sa preto stalo aj záväzné ukončenie predaja áut so spaľovacím motorom. Malo by sa tak stať najneskôr v roku 2035, aby to však prešlo do praxe, spomínaný dátum ešte musia odobriť jednotlivé členské krajiny. Taliansko sa však začína stavať „na zadné“.
Nie je značka ako značka
Taliansky minister, v ktorého agende je prechod na trvalo udržateľnú mobilitu, Roberto Cingolani, začal rozhovory s predstaviteľmi EÚ o možnosti výnimky zo zákazu pre vybraných malosériových výrobcov. V Taliansku totiž sídli mnoho prestížnych výrobcov, medzi ktorými kraľujú predovšetkým Ferrari, Lamborghini, Maserati, či Pagani. A hoci sa niektorí z nich už pripravujú na prechod na plnohodnotné elektrické autá, je zrejmé, že všetci to neustoja. „Tieto autá vyžadujú veľmi špecifické technológie aj trakčné batérie,“ povedal pre agentúru Bloomberg Cingolani. Pripomenul, že práve pre týchto výrobcov bude transformácia na elektromobily omnoho náročnejším procesom než pre veľkosériových výrobcov schopných „rozpustiť“ náklady na vývoj drahých technológií do podstatne väčšieho počtu predaných áut. Ich zákazníci sú síce menej citliví na cenu, no zároveň za ňu vyžadujú charizmu, adekvátne výkony a výnimočnosť, čo by elektrické superšporty nemuseli tak celkom naplniť. Taliansky minister sa preto snaží vyjednať výnimku, ktorá by pre vybraných výrobcov spomínaný rok 2035 odsunula na neskorší termín. Ako rozhovory skončili, nie je zatiaľ známe.
zdroj: Bloomberg