Ak sa rozhodnete namiesto Slovenska natankovať na čerpačke v Poľsku, už na jednej nádrži dokážete ušetriť aj viac ako 20 eur, upozornil portál Aktuality.sk. Pre mnohých ide o zaujímavú sumu.
Situáciu v Poľsku dávajú niektorí do súvislosti s parlametnými voľbami, ktoré sa v krajine konajú už tento víkend. Vláda musela čeliť obvineniam z toho, že využila svoj vplyv na Orlen, aby ponúkal lacné palivá za nereálnych podmienok nezodpovedajúcich trhovému vývoju. Mala si tak vraj chcieť zabezpečiť priazeň motoristov v krajine. Prípadne sa aspoň vyhnúť ich hnevu za narást cenoviek na benzínkach, aký sme zažili na Slovensku.
Príležitosť ušetriť aj 40 centov za liter pohonných hmôt využívajú i mnohí Slováci, ktorí sa do krajiny vyberajú na návštevu s cieľom natankovať svoje auto. Pozor by si však mali dávať na daňové riziká takéhoto kroku v prípade, že si so sebou vezmú na natankovanie aj kanister.
Čo hovoria slovenskí pumpári?
Slovnaft v súvislosti s dianím u našich južných susedov odkázal, že cieli na kvalitu služieb a vplyvom tankovacej turistiky do Poľska údajne nepociťuje nižšie predaje na svojich čerpačkách. Takýto pokles nezaznamenali ani v OMV. Obe siete čerpačiek sú významnými hráčmi na našom trhu.
„Predaj našich palív je momentálne stabilný na celom Slovensku, vrátane pohraničných lokalít s Poľskom. Ceny pohonných hmôt reflektujú viacero faktorov, vychádzajú predovšetkým z vývoja kótovaných cien ropy a ropných produktov,“ skonštatoval hovorca Slovnaftu Anton Molnár pre portál Aktuality.sk.
Molnár vystríha predtým, že predaj pohonných hmôt za neprimeraných cien môže zapríčiniť výpadky čo sa týka dostupnosti benzínu či nafty. Obdobnú situáciu zažilo minulý rok Maďarsko, ktoré tak muselo následne upustiť od prehnanej regulácie cien PHM.
Kvalita, služby a produkty
Spoločnosť OMV v stanovisku pre Aktuality.sk zdôraznila popri kvalite palív svoje zameranie na služby a produkty na čerpačkách s tým, že ceny palív v Poľsku priamo komentovať nebude. „Do cien benzínu je potrebné započítať množstvo parametrov, ako je napríklad logistika, dane, náklady na prevádzku siete, ale aj použité aditíva do palív,“ uviedla vo všeobecnosti marketingová manažérka OMV Ľubica Slabejová.
Slovenský Orlen, ktorý u nás má už 90 čerpacích staníc, nechcel cenový vývoj v Poľsku ani u nás doma detailnejšie komentovať, no spresnil, že ceny sa na čerpačkách môžu v rôznych lokalitách líšiť.
Zdroj: Aktuality.sk