Že vám nie je táto kapitola z histórie Tatry 603 známa? Pravdupovediac, ani sa nečudujem, Tatru, o ktorej píšem, totiž nepostavila fabrika z Kopřivnice, ale spoločnosť Faurecia zameriavajúca sa na návrh, stavbu a dodávky interiérov a komponentov pre automobilový priemysel. V roku 2007 potrebovala odprezentovať riešenia budúcnosti, ktorými chcela zaujať svojich najväčších zákazníkov (vrátane prémiových nemeckých výrobcov) a zároveň pritiahnuť nových klientov. Ako to však urobiť tak, aby váš exponát zaujal v záplave moderných áut? Zabaliť to do niečoho štýlového. A keďže sa Faurecia prezentovala aj v USA, tam by auto spoza „Železnej opony“ zaujalo ešte viac, než ten najpompéznejší Cadillac. Voľba preto padla na štátnickú Tatru 603.
Nielen v Európe je z Tatry 603 kult. Ich flotila dnes neraz slúži aj ako originálne svadobné vozidlo.
Ako trieda E
Tatra 603 dostala v roku 2007 zelenú z viacerých dôvodov. Tým najvážnejším bol nepochybne veľmi originálny vonkajší dizajn, rozhodla však aj jej veľkosť, ktorou sa približovala k Mercedesu triedy E a BMW 5, čo boli pre Faureciu komerčne dôležité veľkoobjemové sériové modely. Práve na koncepte, ktorý vo Faurecii nazvali Premium Attitude, chcela fabrika prezentovať možnosti budúcnosti a ukázala, ako si predstavuje interiéry budúcich generácií sériových áut. S odstupom 13 rokov treba uznať, že sa vo Faurecii trafili a dotykové plochy, usporiadanie palubných dosiek a minimalizácia tlačidiel sú naozaj trendy súčasnosti.
Ambientné osvetlenie kabíny je dnes samozrejmosť, v roku 2007 to však bol veľmi luxusný prvok. Faurecia na Tatre 603 prezentovala aj novú technológiu výroby dreveného obloženia šetriaceho prírodné zdroje. Jej princípom bol originálny tenký drevený obklad základovej drevotriesky.
S kufrom vzadu
Hoci sa prezentovaná Tatra 603 od originálu líšila len v detailoch a celkovo modernejším poňatím, v skutočnosti nemala žiadny motor. Ako hovorí Faurecia, účelom nebola stavba funkčného auta, ale ukážka usporiadania a návrhu interiéru, ktorý je schopná ponúknuť klientom. Podľa dobových prameňov sa štúdii Premium Attitude skutočne podarilo zaujať a pravdepodobne stála za predĺžením niekoľkých kontraktov. Čo sa so zaujímavou štúdiou Tatry 603 stalo dnes, nie je žiaľ známe. S veľkou pravdepodobnosťou odpočíva kdesi hlboko v depozite Faurecie.
zdroj: AllCarIndex, Mad4Wheels, Coroflot