Kým sa k nim dostaneme, dovoľte najprv bleskovú rekapituláciu známych faktov. Nová generácia BMW M5 bola oficiálne predstavená koncom júna a viac ako hybridnou technikou či opäť vyššími výkonmi zaujala skôr poriadnym nárastom hmotnosti.

V skutočnosti sú kilogramy navyše také zásadné, že auto má navzdory systémovým 727 koňom a krútiacemu momentu 1000 newtonmetrov horšiu dynamiku a jeho predchodca. Takmer 5,1 metra dlhá limuzína totiž váži až 2510 kg.

Že k nemu začne BMW v dohľadnom čase ponúkať komponenty športového programu M Performance, o tom sme v zásade nepochybovali. Otázkou ale je, k čomu presne majú slúžiť. Za normálnych okolností sú dielce podobného typu určené na zníženie hmotnosti, vylepšenie jazdných vlastností či zvýšenie brzdného účinku, skrátka továrenský tuning.

V tomto prípade však ide skôr o vizuálny dojem, pretože BMW úsporu váhy nespomína. Tvrdí ale, že montážou spodného nástavca na predný nárazník, zadným difúzorom, prahovými nástavcami a ďalšími doplnkami môžete vylepšiť aerodynamiku novej M5.

Súčasťou exteriérových úprav sú tiež titánové koncovky výfukového systému odzdobené ďalším karbónom, aramidový kryt strešnej antény, čierne nálepky vo farbe Frozen Black, ktoré podľa BMW odolajú aj bežným kefám umývacích liniek, z uhlíkového kompozitu máte tiež uzáver palivovej nádrže a v lete 2025 program doplnia nové kované disky.

Aby ste to mali kompletné, potrebujete ešte prešívané koberce, vaky pre pneumatiky, kožené puzdro na kľúče a pár ďalších drobností, pripravte sa ale na to, že nebudú za pár eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: BMW