Jano_1987
13.08.19 16:34
K
@TakjaAk mikrobus do 20 ľudí rátate ako autobus, prosím máte ich 100 tisíc. Ale tie stoja na podvozkoch áut do 3,5t. Ak berieme klasické autobusy na 50+ ľudí, tak tých toľko nie je.
Historické predaje? Spomínal som posledných 5 rokov. Pokiaľ je pre vás história 5 rokov, čo je potom 10 rokov dozadu? Pravek?
Isté máte ten článok že Londýn ide kupovať už len čisto elektrické autobusy. A isto nemáte problém ho sem postnúť. Je to predsa maličkosť.
Mal som šancu byť na diskusii z človekom z Londýna, kde sa riešili elektro taxíky a elektrobusy. Vybudovanie infraštruktúry pre tie elektrické taxíky bude Londýn stáť 250 miliónov libier. Skúste hádať, čo to spraví z cenami taxíkov, niekto to bude musieť zaplatiť. V prípade autobusov spomínal, že Londýn bude musieť nakúpiť 2-3x toľko elektrických busov, koľko reálne potrebuje, lebo nemajú potrebný dojazd. To znamená, že po cca 5 hodinách treba ísť vymeniť autobus. To znamená, že treba 2-3x toľko odstavných plôch v depach, vybudovanie nabíjacej infraštruktúry je v hodnote okolo 400-450 miliónov libier, len kvôli nabíjaniu autobusov bude treba nová menšia elektráreň a nová infraštruktúra. Ďalej spomínal zvýšenú spotrebu pneu (väčší odpich, zvýšené opotrebenie pneu, teda viac pevných častíc vo vzduchu ako pri klasických busoch), rýchlejšie opotrebovanie ciest (z cca 20 ročnej životnosti na cca 13-14 rokov, keďže baterkové autobusy sú ťažšie a vďaka lepšiemu odpichu ničia oveľa viac asfalt), životnosť batérií je odhadnutá na cca 8 rokov, potom treba nové. To znamená, že im zostanú stovky ton batérií, ktoré nemajú kam dať, resp. ako využiť. Cena batérií už veľmi klesať nebude, skôr bude stúpať, keďže dochádzajú nerastné suroviny pre batérie. 1 baterkový autobus stojí skoro 2x toľko, čo na spaľovací motor. Takže nie len, že ich treba aspoň 2x toľko, ale sú aj skoro 2x tak drahé. Podľa predbežných prepočtov ak chcú mať udržateľné financovanie autobusov, cena lístku bude musieť nárast minimálne o 150%. Ono skok z cca 2 libier na 5 libier za 1 hodinu cestovania asi nikto oslavovať nebude. Mesačný lístok na autobusy naposledy, čo som tam bol stál 15 libier za týždeň, takže 60 libier za mesiac. Po novom by to bolo okolo 150 libier za mesiac. Tu sa naráža na ďalší problém, množstvo ľudí prejde na alternatívnu dopravu, buď kolobežky/bicykle, lebo to už bude ozaj veľa, alebo začnú jazdiť autom, keďže ich to výjde lacnejšie, čo je potom kontraproduktívne, keďže im klesne počet ľudí vo vozidlách MHD a zároveň sa zvýši znečistenie prostredia a spomalí doprava. Ak budú chcieť ten výpadok vykryť, buď budú musieť ešte viac zvýšiť cenu cestovného, teda ešte oveľa viac ľudí to prestane využívať, alebo znížia cestovné a ten rozdiel dorovná mesto. Ale odkiaľ na to mesto zoberie peniaze? Buď zvýši dane , ktoré už teraz sú doooosť vysoké, čo sa premietne do cien nájomného, služieb, ktoré zdražejú, alebo začne osekavať svoje výdaje, napríklad rušenie kultúrnych podujatí, namiesto upratovania ulíc každú noc sa bude upratovať len 2x do týždňa a podobne. To hovoril človek, čo to má na starosti, aby MHD fungovala. Môžte ma nazývať klamárom koľko len chcete, pravdou je to, že baterkové vozidlo prehralo boj pred 120 rokmi a prehráva ho aj teraz. Len istá skupina ľudí nás núti do nechutne drahého riešenia, ktoré nie je riešením, ale len výrobou ešte väčšieho problému. Zaslepenci ako vy to ale nechcú vidieť. Bojujú za záchranu 1 stromu, ale to že im zatiaľ mizne celý les si nejak nevšimli.
Odpovedať