Občas je zábavné sledovať, ako sa automobilky v jednotlivých disciplínach doťahujú o víťazstvo. A ešte zábavnejšie je pozorovať, čo to robí s ich priaznivcami. Nikdy som tomu síce nerozumel, ale často sú schopní obhajovať tú „svoju“ značku až do krvi a ak by bolo treba, položia za ňu snáď aj život. A niektorí takto citlivo reagujú aj na honbu za výkonmi. Technicky zdatný človek samozrejme pochopí, že výkon nie je všetko a omnoho dôležitejšia je efektivita, s akou dokáže auto všetky tie kone pretaviť do dynamiky, no pre niekoho s klapkami na očiach je to aj tak bezpredmetné. Ale jedno v honbe za výkonmi obdivujem aj ja – že to vôbec dokážu technici z motora nejako vydolovať, celé to uchladiť a zabezpečiť aj premotorovanému autu schopnosť udržať sa na ceste. Najnovšie takto obdivujem amerického kráľa sedanov, Cadillac CT5-V Blackwing.
Spojka a 670 koní „na zadok“
Americkí konštruktéri posielajú na cesty supervýkonný sedan Cadillac CT5-V Blackwing 6.2 V8 Supercharged s výkonom neuveriteľných 498 kW (BMW dostalo z motora 4.4 V8 467 kW - 635 k). Americký motor produkuje 893 Nm a čo je ešte neuveriteľnejšie, konštruktéri ich všetky posielajú cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku Tremec len na zadné kolesá. Aby to spojka manuálnej prevodovky vôbec zvládla, je vybavená špeciálnym elektronickým systémom vyrovnávania otáčok. Za príplatok však Cadillac dodá aj desaťstupňový automat. Samozrejmosťou je zadný samosvorný diferenciál.
O spomaľovanie "Američana" sa starajú predné brzdy Brembo s priemerom kotúčov 398 x 36 mm a šesťpiestikovými strmeňmi.
Ak porovnáme výkony Cadillacu s BMW M5 CS, z 0 na 100 km/h sa dostane za 3,7 s (BMW M5 CS s pohonom 4x4 za 3 s), jeho maximálna rýchlosť je 322 km/h, zatiaľ čo BMW sa oficiálne rozbehne na 305 km/h (elektronicky limitovaná rýchlosť). Šialené čísla, však? Lenže Cadillac na európskej pôde BMW určite neohrozí, oficiálny dovoz takto premotorovanej beštie na trhy EÚ je vylúčený. Ak sa sem teda nejaké kusy dostanú, pravdepodobne len formou individuálnych dovozov.