Kým sa pustíme k meritu veci, povšimnite si samotný Polestar 5. Tento švédsko-čínsky elektromobil zatiaľ ešte nemal oficiálnu svetovú premiéru a nepredáva sa, takže je minimálne zaujímavé preskúmať jeho dizajn a detaily, ktoré vyzerajú jedným slovom dobre.
Tento konkrétny testovací prototyp má v podlahe zabudovanú lítiovo-iónovú batériu s kapacitou 77 kilowatthodín, pričom podľa Polestaru má potenciál k tomu, aby bola zväčšená na 100 kilowatthodín.
Dobrou správou je, že vozidlo zvláda nabíjanie výkonom 310 kilowattov, lenže nie v špičke ale kontinuálne! Ak jazdíte elektromobilom na rýchlonabíjačky, asi tie situácie poznáte veľmi dobre. Krátko po pripojení auta nabíjací výkon síce vyskočí vysoko, ale s pribúdajúcimi načerpanými kilowatthodinami nabíjacia krivka začína veľmi rýchlo a strmo klesať.
Polestar hovorí, že toto nie je problém ich novinky, ktorá má špičku na hranici 370 kW, ale celý čas je schopná udržať si spomínaných 310 kW. Aj vďaka tomu je možné novú batériu nabiť z 10 na 80 percent za 10 minút.
Automobilka hovorí, že baterka nevyžaduje žiadne špeciálne nadštandardné chladenie, jej zvláštnosťou sú však špeciálne „články s prevahou kremíka“ s „energetickou hustotou na úrovni najmodernejších akumulátorov typu NMC“, ktoré využívajú technológiu Extreme Fast Charging (XFC) od izraelskej firmy StoreDot.
Ak vám takáto rýchlosť nabíjania dáva zmysel, potom vás asi zaujíma, kedy bude komerčne dostupná na trhu. Háčik je v tom, že to v tejto chvíli nevieme. Polestar sa o možnom termíne uvedenia na trh zatiaľ „nevyvetil“.
zdroj: Polestar