Súťaže a projekty sú neodmysliteľnou prípravnou časťou stavby diaľnice. Je však šialené, že tieto veci ešte stále riešia, keď tie úseky už mali byť dávno postavené...
V súťaži je od konca minulého roka:
- R3 Tvrdošín – Nižná (4,4 km);
- R4 Prešov, severný obchvat, 1. etapa (4,3 km);
- R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce (13,5km);
- Kriváň – Mýtna (9,1 km).
Súťaže, ktoré plánujú vyhlásiť do konca roka:
- R2 Rožňava - Jabloňov nad Turňou (Soroška);
- R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany.
Projekty
Aby sa mohli súťažiť nové diaľničné úseky a rýchlostné cesty, pokračujeme aj v predprojektovej a projektovej príprave.
Súťaže na projektovú dokumentáciu vyhlásené v prvom štvrťroku 2018:
- D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač;
- R1 Ružomberok Juh – križovatka I/18 (napojenie na D1);
- R2 Zacharovce – Bátka;
- R2 Bátka – Figa.
Súťaže na projektovú dokumentáciu, ktoré budú vyhlásené v druhom štvrťroku 2018:
- R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča;
- R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ;
- R7 Holice – Dolný Bar;
- R7 Dolný Bar – Nové Zámky;
- R8 Nitra, križovatka R2.
Kam ešte smerujú eurofondy čo sa týka cestnej dopravy?
V Bratislavskom kraji smerujú momentálne európske zdroje najmä do rozvoja verejnej osobnej dopravy. V hlavnom meste jazdí ďalších 15 nových moderných električiek a pripravujú sa projekty výstavby a modernizácie električkových tratí.
V Nitrianskom a Trnavskom kraji sa investuje predovšetkým do modernizácie ciest I. triedy. V ďalších regiónoch Slovenska – v strede a na východe – sa pokračuje vo výstavbe kľúčových úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest. Modernizujú sa desiatky kilometrov ciest I. triedy, osobitne sa zameriavame na havarijný stav mostov. Vo výsledku by malo byť postavených a zrekonštruovaných 140 km diaľnic a rýchlostných ciest 300 km ciest I. triedy z peňazí EÚ.
Zdroj: mindop.sk
Foto: vyvlastnenie.sk