Športové kupé do každého počasia a na každý typ cesty prepriahne na preplňovaný plochý šesťvalec s elektrickým turbom a ďalšou asistenciou v podobe prídavného elektromotora. Porsche tejto technike hovorí T-Hybrid, alebo tiež „Turbo-Hybrid“ a vôbec prvýkrát ju použilo v najnovšej modernizovanej verzii 911 GTS.
Aspoň tak to tvrdí s odvolaním na svoje obvykle dobre informované zdroje britský týždenník Autocar. Ten zároveň dodáva, že nové Porsche 911 Dakar by mohlo mať premiéru už koncom tohto roka.
Z 3.0 na 3.6 + elektro
Zodvihnutá deväťsto-jedenástka má byť opäť vyrábaná v prísne limitovanom počte, zatiaľ ale nie je jasné, koľko áut Nemci v ďalšom kole vyrobia. Verzia 992.1 bola obmedzená na 2500 kusov, je preto pravdepodobné, že z prevedenia 992.2 vznikne identické množstvo vozidiel.
Prvý sériový Dakar (vyrábaný od novembra 2022 do mája 2024) mal za zadnou nápravou šesťvalcový preplňovaný boxer s objemom 3,0 litra. Podobne ako vtedajšia Carrera GTS, respektíve štvorkolka Carrera 4 GTS, aj Dakar mal 480 koní pri 6500 otáčkach za minútu a produkoval 570 newtonmetrov od 2300 do 5000 ot./min.
Turbodúchadlo s výkonom 15 koní
Nová generácia získa väčší 3,6-litrový plochý šesťvalec naladený aj vďaka elektrickému turbodúchadlu BorgWarner na 485 koní a 570 Nm. Len pre úplnosť dodávame, že medzi kompresorovým a turbínovým kolesom má turbo namontovaný miniatúrny elektromotor s výkonom 11 kW (15 koní), ktorý dokáže pracovať aj v generátorovom režime, takže rekuperuje podobne ako hlavný elektromotor.
Na spaľovací motor nadväzuje osemstupňové dvojspojkové PDK, do ktorého je integrovaný elektromotor s výkonom 40 kW, teda 54 koní a krútiacim momentom 150 newtonmetrov. Porsche potom uvádza maximum 541 koní a 610 newtonmetrov.
Priplatíte si. Už zase...
Pretože pôvodný Dakar mal najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 240 kilometrov za hodinu, je možné, že na tom rovnako bude i nástupca. Hybridná technika v každom prípade umožňuje súčasnej Carrere GTS dosiahnuť až 312 km/h a zrýchliť z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy, čo je o 0,5 sekundy lepší čas v porovnaní zo starým Dakarom.
Cieľom inštalácie benzín-elektrickej techniky do auta je samozrejme zníženie papierových emisií CO2, ktoré pomôže automobilke zredukovať prípadnú pokutu za vyššie ako limitné flotilové hodnoty. Kompenzáciou za to budú vyššie výkony, ale tiež vyššia cena, ktorá s istotou prekoná cenovku prvej 911 Dakar.
zdroj: Autocar, Porsche