Na začiatok pomenovanie. V roku 2019 nám mali predávať verzie Single Motor RWD, Dual Motor AWD a najsilnejší Tri Motor AWD. Cybertruck, ktorý je dnes v predaji, má tiež 3 rôzne verzie, nazvané sú však RWD, AWD a CyberBeast. Veľké rozdiely nie sú v zrýchlení či maximálnej rýchlosti, sú to skôr kozmetické úpravy.
"Trocha" nám zdražela
Veľká zmena je však v cene. Najlacnejší dnes začína na 60 990 dolárov, v roku 2019 to malo byť za 39 990. Stredná verzia je dnes za 79 990 dolárov vs 49 990 v roku 2019, najsilnejšia je za 99 990 vs 69 990 dolárov. Rozdiel je aj v čase spustenia produkcie. V prvých správach Musk spomínal koniec roka 2021 v prípade prvých dvoch verzií, tretia mala nasledovať koncom minulého roka.
Do výbavy sa dostalo extraodolné sklo Armor Glass, ktoré šéfa Tesly sklamalo hneď v úvode predstavenia, keď nevydržalo test pomocou oceľovej gule. To by však malo udržať náraz baseballovej lopty rýchlosťou 112 km/h či krupobitie 4. triedy. Pôvodná 6-sedadlová verzia sa „scvrkla“ na 5-sedadlovú, na druhú stranu sa zväčšil displej z 17 na 18,5 palca.
Veľký rozdiel je v užitočnom zaťažení, zatiaľ čo pôvodný projekt počítal s 1 590 kg, realita je 1 134 kg. Veľké zmeny sú aj v dojazde najsilnejšej verzii. Pôvodne mal byť cez 800 km, aktuálne je na úrovni 505 km respektíve 715, ak si priplatíte za takzvané „predĺženie dojazdu“.
Treba však dodať, že sú tu navyše niektoré vecí, ktoré na začiatku neboli spomínané, ako napríklad riadenie zadnej nápravy, 9,4-palcový displej pre zadných pasažierov či elektronické riadenie steer by wire, teda bez mechanického spojenia s prednými kolesami.
Zdroj: teslamagazin