Súčasné crossovery a častokrát ani SUV si s terénom príliš netykajú. Nie je k tomu dôvod. Zákazníci si kupujú v prvom rade vyvýšenú pozíciu za volantom a ľahšie nastupovanie, takže im častokrát ani neprekáža, že nemajú pohon 4x4.
Naproti tomu elektromobily bežne štvorkolku ponúkajú, aj keď by v princípe nemuseli. Vďaka dvom elektromotorom namiesto jedného však ich podvozok ľahšie zvláda preniesť vysoký krútiaci moment i výkony na cestu.
A práve v tomto bode vstupuje na scénu Pu.Labo, kde usúdili, že Tesla Model Y či Model 3 majú dosť výkonu i trakcie, ale chýba im svetlá výška.
Čínska firma tvrdí, že vyvíjala prestavbu pre obe autá tri roky, a ak vás zaujíma, prečo to trvalo tak dlho, je nutné pozrieť sa Teslám pod sukne. Namiesto ľahkých úprav totiž Pu.Labo navrhlo kompletne nový podvozok, vrátane zavesenia a tlmičov, ktoré je zložené z viac ako 25 nových komponentov.
Vo finále vám ich konverzný kit pomôže zvýšiť svetlú výšku o 64 až 127 milimetrov a zdvih každého kolesa o viac ako 20 centimetrov.
Pu.Labo okrem ramien či tyčí riadenia mení tiež pomocné rámy medzi zavesením a karosériou. Vyrába ich z chróm-molybdénových oceľových trubiek a sľubuje, že na rozdiel o pôvodných materiálov tieto prežijú aj najťažšie terénne podmienky.
V snahe zachovať hmotnosť podvozkových dielcov, respektíve nezvyšovať neodpruženú hmotnosť, sú horné ramená vyrábané z hliníkovej zliatiny podľa leteckých štandardov, zatiaľ čo spodné ramená sú z vysokopevnostnej ocele.
Majiteľom Pu.Labo umožní vlastné nastavenie výšky a upraviť je možné tiež kompresiu tlmičov. A cena?
Pre prvých zákazníkov 12 tisíc dolárov, teda asi 11 400 eur, neskôr bude kompletne celý paket predávaný za 15 tisíc dolárov. Čínska firma tvrdí, že konverzný kit dodá kamkoľvek na svete, háčik je akurát v tom, že by ste k základnej cene museli pripočítať clo, DPH a samozrejme i časť nervov a času pri individuálnom schvaľovacom procese s neistým výsledkom.
zdroj: Pu.Labo