Napriek tomu, že Gigafactory Berlin-Brandenburg nebola v prevádzke ani štyri mesiace, situácia zašla tak ďaleko, že si v júni vyžiadala nútenú, takmer dvojtýždňovú odstávku. Oficiálny dôvod? „Optimalizácia pracovných procesov“.

Podľa webu Teslamag.de sa automobilka týmto eufemistickým výrazom pokúsila zamaskovať fakt, že jeden z obrích lisov produkujúcich segment zadnej časti rámu Modelu Y (Tesla týmto strojom hovorí Giga Press) vyrábal až šesťdesiat percent nepodarkov.

Takmer dve tretiny karosérií kvôli tomu končilo v šrote, ktorý sa hromadil v okolí továrne a pristavených kontajneroch, pričom medvediu službu urobili Tesle jej fanúšikovia, ktorí si nepodarky začali fotiť a zverejňovať na sociálnych sieťach.

Po júnovej odstávke malo byť všetko inak. Výroba sa mala po „optimalizácii“ a ladení spresniť, zdá sa ale, že to nie je také jednoduché. Lis síce funguje lepšie, ale miera výroby nepodarkov klesla len asi o desať percentných bodov. Čo znamená, že momentálne končí v kontajneroch na šrot „len“ asi polovica všetkých vyrobených karosérií.

Tým ale starosti technikov v Grünheide nekončia. Tesla momentálne v Nemecku vyrába Model Y výlučne vo verzii Long Range, na začiatku však z linky zbiehali výkonné verzie Performance. Tie dnes zamestnanci, respektíve zákazníci tak skoro neuvidia. Dôvodom sú nejaké bližšie nedefinované problémy so silnejšími pohonnými jednotkami.

Napriek problémom sú ambície Tesly na domácom ihrisku Volkswagenu značné. Do októbra by mala produkcia stúpnuť na 600 áut za deň, kvôli nedostatku zamestnancov však majú výrobné pásy fungovať len cez týždeň, takže zatiaľ hovoríme o 3000 vozidlách za týždeň. Po novom nábore naplánovanom na august až október by mala Gigafactory prvýkrát nabehnúť na trojzmennú prevádzku, otázkou ale je, kto a kedy vyrieši fakt, že polovica karosérií sú stále nepodarky.

zdroj: eFahrer, Tesla