Nové úzke hlavné svetlá s modifikovaným diódovým podpisom a iný predný nárazník bez hmlových svetiel sú asi najmarkantnejšie detaily, ktoré vám v premávke prezradia, že máte pred sebou modernizovanú trojku od Tesly. Exteriérových zmien je ale oveľa viac.
Iné sú tiež predné blatníky, mierne upravené boli predné dvere (konštrukčne predné i zadné, kvôli ochrane pri náraze zboku) a ak sa na najlacnejší Muskov model pozriete zozadu, objavíte prepracovaný zadný nárazník, nové svetlá svietiace do tvaru C a namiesto klasického loga je na veku batožinového priestoru nápis TESLA.
Prihoďte k tomu nový dizajn hliníkových kolies (18“ Photon a 19“ Nova) a ešte stále nie sme v zozname na konci. Vyššie uvedené „drobnosti“ viedli k predĺženiu Modelu 3 o dva a pol centimetra na celkových 4720 mm a úpravy na podvozku sa postarali o zníženie výšky na 1441 mm a súčasnom zrazení svetlosti z 140 na 138 milimetrov.
To všetko sa zároveň postaralo o zníženie koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,23 na 0,219 a práve táto inovácia mala zvýšiť prevádzkovú efektivitu vozidla približne o 8 percent.
Zatiaľ nemáme k dispozícii všetky technické údaje, ale dojazd štandardného modelu s jedným motorom sa podarilo predĺžiť z 510 na 554 kilometrov, zatiaľ čo Long Range odteraz zvládne na jedno nabitie 678 kilometrov namiesto pôvodných 626 km.
Uvedené čísla však platia len za predpokladu, že sa trochu uskromníte a ponecháte si na aute 18-palcové disky. S devätnástkami je dojazd v podstate skoro rovnaký, konkrétne 513, respektíve 629 kilometrov.
Podľa niektorých zdrojov sa konštruktérom podarilo tiež zväčšiť základný objem batožinového priestoru z 561 na 594 litrov, asi však budeme musieť počkať na presné špecifikácie áut určených pre európsky trh. Zatiaľ sa totiž objavujú hlavne dáta áut vyrábaných v šanghajskej továrni Tesly.
Páčky sa odporúčali
V úvode sme spomínali kontroverzné riešenia v interiéri, tak sa na ne poďme pozrieť detailnejšie. Na prvý pohľad to nie je vidieť, ale pod nový volantom chýbajú páčky. Tá ktorá ovládala smerovky, bola nahradená tlačidlami na volante umiestnenými na ľavej strane. Ešte o niečo väčšie vášne budí fakt, že zmizla tiež páčka voliča jazdných režimov a namiesto nej bude musieť vodič použiť dotykový displej.
Ten má odteraz tenší rámik, takže využiteľná uhlopriečka sa zväčšila z 15 na 15,4 palca. Posádka bude mať k dispozícii tiež nový zadný 8-palcový displej s integrovaným ovládaním klimatizácie, ventilácie a infotainmentu.
Základné auto dostane 9 reproduktorov, lepšie vybavené kusy potom až 17, o tri viac ako doteraz. Súčasťou audiosystému sú tiež dva zosilňovače, dvojica subwooferov a nechýba ani lepší mikrofón, ktorý by mal vylepšiť kvalitu zvuku pri telefonovaní.
Keď už spomíname zvuk, musíme spomenúť aj zdokonalenú akustickú izoláciu. Modernizované auto dostalo vylepšené laminované okná, ktoré boli doteraz len vpredu. Nové sú tiež výplne dverí, ambientné osvetlenie a hornú časť palubnej dosky si zákazníci môžu objednať buď v inej farbe alebo vylepšenú o nové materiály (napríklad kontúrovanou látkou).
K neviditeľným novinkám patrí napríklad zdvojnásobený dosah palubnej wi-fi 5G, čo zrýchli bezdrôtové aktualizácie, ak sa vaše auto bude potrebovať pripojiť k domácemu routeru.
zdroj: Tesla