Podľa pôvodného zdroja jazdila Tesla Model S v taxi službe a tá dala k dispozícii zoznam, čo je na aute ešte pôvodné a čo sa samozrejme za tú porciu kilometrov už vymenilo. Takže poďme najprv na to, čo v aute z roku 2016 ostalo od výroby a nemuselo byť menené.
V prvom rade je to batéria, ktorá vykazuje 12-percentnú degradácie, čo nie je nič tragické. Odhadovaný dojazd na plné nabitie sa zredukoval z pôvodných 455 na 412 km, väčšinu času však Tesla trávila na rýchlonabíjačkách Supercharger. Ďalej tu máme pôvodné elektromotory, systém klimatizácie (ale nie celý), ložiská či posilňovač riadenia.
Bežné spotrebné veci
Čo presne majiteľ vymenil? Brzdy pri 420 tisícoch km, tlmiče s pružinami, kondenzátor klimatizácie s vetrákom, všetky kľučky dverí, soft close mechanizmus, vetrák kúrenia a niekoľko častí predného a zadného zavesenia. To sú väčšinou bežné spotrebné diely, ak teda nepočítame tie kľučky. Pri podobnom nábehu a spôsobe využitia auta to asi nie je až také výnimočné.
Tesla medzitým zbierala údaje z flotily modelov S a X, z ktorých vyplynulo, že v priemere stratia jej autá 12 % z kapacity akumulátora po 320 tisícoch km. V tomto prípade je tak Model S P90D vlastne na tom ešte lepšie. Uvidíme, ako na podobné vysoké kilometrové nájazdy budú reagovať aj iní výrobcovia elektromobilov a či v ich prípade bude degradácia akumulátora obdobná.
zdroj: teslamagazin, twitter