Len pre poriadok dodávame, že uvedený čas je platný pre štandardnú dĺžku Nordschleife, teda 20,832 kilometra. Skrátenú verziu (20,6 km) zvládol Rimac Nevera Time Attack za 7 minút a 928 tisícin sekundy.
Chorvátsky výrobca dodáva, že vozidlo bolo postavené na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2R a na samotnú jazdu, respektíve meranie času (nezávisle na automobilke) dohliadala telemetria a zamestnanci TÜV SÜD.
Rimac tiež upozorňuje, že si na rekord nevybrali práve ideálne podmienky. Pokusné jazdy prebiehali minulý týždeň, presnejšie povedané 18. augusta, pri vysokých teplotách, ktoré batériám ani pneumatikám (namáhaným okrem iného nemalou hmotnosťou - 2300 kg) príliš nesvedčia. Mali by sme ale dodať, že Nevera mala v porovnaní s Teslou Model S Plaid istú nezanedbateľnú výhodu.
Kým americký elektromobil ponúka v tejto verzii 1034 koní, chorvátske elektrické GT má k dispozícii až štyri elektromotory so systémovým výkonom 1914 koní. Aj preto významné vylepšenie času o 20 sekúnd a finálnych 7:05,298 minúty nakoniec tak veľmi neprekvapuje.
Asi by sme mali v súvislosti s týmto výkonom pripomenúť, že doteraz najlepší čas medzi produkčnými automobilmi od jesene minulého roka drží hybridný Mercedes-AMG One, ktorý s kombinovaným výkonom 1063 koní zvládol rovnakú trať za 6:35,183 min., teda o zhruba pol minúty rýchlejšie.
Rimac má v pláne vyrobiť len 12 kusov verzie Nevera Time Attack, ak si ale robíte zálusk, sklameme vás. Všetky už majú svojho majiteľa, pričom úplne prvé vozidlo si počas uplynulého víkendu prevzal americký klient v rámci Pebble Beach Concours d'Elegance. Jeho auto dostalo zvláštne dvojfarebné lakovanie, ktoré má byť poctou pôvodnému Rimacovmu BMW e-M3.
zdroj: Rimac