Tesla Model S Plaid má 1034 koní, ale paket Track, ktorý okrem iného obsahuje karbón-keramické brzdy a elektronika posúva obmedzovač rýchlosti na 200 míľ za hodinu (322 km/h), dostala oficiálne len pred pár dňami, presnejšie povedané od začiatku júna 2023.
Aby automobilka podporila predaj nového balíčku, vyrazila na Nürburgring a výsledkom je pozoruhodný čas. „ESko“ 2. júna 2023 zvládlo Nordschleife za 7 minút a 25,231 sekundy, čo je o 8,12 sekundy lepší výsledok v porovnaní s Porsche Taycan Turbo S, ktoré tú istú trasu zvládlo za 7:33,35 minúty.
Bez volantu Yoke, ale s rámom a športovou sedačkou
Aby Tesla doložila svoj úspech trojmotorového modelu, nezabudla sa pochváliť videom, ktoré zároveň zverejnil aj oficiálny youtubový kanál okruhu Nürburgring. Americký výrobca bližšie detaily neuvádza, ale je vidieť, že obe autá prítomné pri rekorde sú postavené na 20-palcových kovaných hliníkových diskoch Zero-G, ktoré spolu s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar 3R stoja na zhruba 5700 eur.
Nie je jasné, či Tesla využila uvedené pneumatiky, alebo použila iný typ, v každom prípade je vidieť, že Model S Plaid je vybavený štandardným okrúhlym volantom (namiesto „kormidla“ nazvaného Yoke), vzadu za vodičom je oceľový rám a on sám sedí v športovej sedačke vybavenej viacbodovými bezpečnostnými pásmi. Nič z toho síce od výrobcu nedostanete, ale tieto prvky sú povinnou výbavou áut a poistkou v prípade nehody.
Zaujímavé tiež je, že Tesla na Nürburgringu nedokázala využiť svoj plný potenciál a na Döttinger Höhe, teda najdlhšej rovinke pred cieľovou pasážou dosiahla „len“ 289 kilometrov za hodinu. Len pripomíname, že Model S Plaid s paketom Track sa týmto výsledkom posúva na úroveň áut, ako je napríklad Ferrari Enzo či Mercedes-Benz SLS AMG Black Series, aj keď je otázkou, ako dlho Tesle tento rekord vydrží.
Na Nordschleife v posledných týždňoch trénuje chorvátsky Rimac Nevera s výkonom 1914 koní, ktorý je schopný hravo dosiahnuť 400 kilometrov za hodinu a nedávno v priebehu jedného dňa prekonal 23 rýchlostných rekordov v triede sériových áut bez ohľadu na ich pohon.
zdroj: Tesla