Ochrana dospelých

Pred ôsmimi rokmi dosiahol Model S pri ochrane dospelých cestujúcich stabilne dobré výsledky, až na jednu výnimku. Pri jednom z najnáročnejších nárazov (zboku na stĺp) senzory zaznamenali príliš vysoké hodnoty, čo bol jeden z hlavných dôvodov, prečo Tesla nakoniec získala len 82 percent bodov. A dnes?

Aj keď súčasné auto vyzerá v podstate rovnako ako to pred faceliftom, technici evidentne zapracovali aj na jeho konštrukcii. Pri náraze na stĺp i pevnú bariéru získal Muskov elektromobil perfektné výsledky, pričom to najhoršie, čo snímače zaregistrovali, bola hraničná hodnota na hrudníku figuríny na sedadle vodiča pri náraze na deformovateľnú bariéru. Celkový výsledok – 94 percent bodov.

Ochrana detí

V prípade ochrany najmenších cestujúcich Tesla opäť nezaváhala. Samotná bezpečnosť pri náraze spredu i zboku je (bez ohľadu na vek, respektíve veľkosť dieťaťa) stopercentná, drobné body preto Model S stratil len za kompatibilitu s niektorými detskými sedačkami. Výsledok 91 percent ale nepotrebuje ďalší komentár.

Ochrana chodcov

Model S má predný elektromotor ukrytý na úrovni zavesenia kolies, takže má i vpredu batožinový priestor a tým pádom tiež dosť miesta na prípadnú deformáciu prednej kapoty pri zrážke s chodcom či cyklistom. Skutočne to ale pomáha? Výsledky hovoria, že áno. Tesla má celú prednú časť v zelenom alebo stále bezpečnom žltom poli, takže riziko pre hlavu zrazeného to začína byť až od úrovne predného okna a stĺpikov – 85 percent bodov.

Asistenčné systémy

Senzory a elektronika Tesly Model S zaváhali z niekoľkých desiatok simulácií rizikových situácií len v jednom jedinom prípade. Trochu neskoršie zaregistrovali stojaceho chodca pri cúvaní. Inak nemal americký elektromobil s detekciou a reakciami na ostatných účastníkov cestnej premávky (autá, cyklistov či chodcov v pohybe) žiadne ďalšie problémy, takže právom bral až 98 percent bodov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP