Zdá sa, že sa schyľuje k veľkej marketingovej bitke medzi Teslou a Porsche. Elon Musk totiž okamžite po oficiálnom uvedení Porsche Taycan zareagoval na veľkolepú kampaň Porsche a jeho svetový rekord na Nürburgringu. Muskovi sa nepáči fakt, že sa Taycan prezentuje ako najlepší štvordverový elektromobil na svete, keď jeho Tesla S P100D dosahuje vo všetkých parametroch vyššie hodnoty. Teoreticky by tak mal titul z Ringu patriť jemu.
Prídeme a Porsche roztrháme na kusy. Jedného dňa
Elon Musk na svojom Twitteri vyhlásil, že Teslu S pošle do Nemecka na okruh ešte tento týždeň. Prvotné nadšenie fanúšikov podporil aj fakt, že za volantom rekordnej Tesly S nebude sedieť nik iný, ako veľký Nico Rosberg. Senzácia a mediálna pozornosť boli okamžite na svete. Ako však rozvírené emócie a nadšenie postupne chladli, ukázalo sa, že o prekonanie rekordu sa Tesla S tento týždeň pokúsiť nemôže, ani keby chcela. Ring je totiž obsadený a do konca týždňa to Rosberg, Musk ani Tesla nestíhajú. Svoj sľub však Musk splní, auto sa totiž na Ringu reálne ukáže a začne s ostrými testami a prípravou na prekonanie Porsche Taycan. Konštruktérom Tesly S robí vrásky najmä dlhodobý režim maximálnej záťaže. V nej dochádza k výraznému tepelnému namáhaniu pohonného reťazca a extrémne rýchla Tesla musí kvôli prehrievaniu po pár kilometroch ostrej jazdy zľaviť z tempa. Slabšie Porsche Taycan je naopak stavané na trvalejšiu záťaž a na okruhu dlhšom ako 20 km v konečnom dôsledku predvádza efektívnejšie elektrické divadlo. Kedy dôjde k reálnemu útoku na meraný rekordný čas Porsche Taycan Musk zatiaľ nekonkretizoval.
Tesla S P100D a Porsche Taycan si to zatiaľ rozdávajú viac v médiách a na sociálnych sieťach ako na okruhu. Elon Musk by to údajne rád zmenil. Kedy, to nepovedal.
Začína vojna. Marketingová
Príklad Tesly a Porsche v plnej nahote ukazuje, aký dôležitý je dnes dobrý marketing. Hoci je rekord na okruhu Nürburgring v segmente elektrických supersedanov dôležitý a časť zákazníkov ponúkanú dynamiku áut reálne využije, omnoho dôležitejšou sa stáva mediálna pozornosť venovaná hlavným aktérom. A v tom sú Porsche aj Tesla naozaj majstrami. V týchto dňoch sa tak bez ohľadu na reálne výkony stávame svedkami novodobej marketingovej vojny, z ktorej nakoniec vyťažia obaja aktéri.