„Videli sme nejaký dopad na objednávky Modelu S, pretože ľudia sú zmätení,“ povedal Elon Musk, šéf Tesly.
Rekordne vysoké predaje pomohli Tesle dosiahnuť aj rekordný príjem 2,7 miliárd dolárov v 1. kvartáli. Kvôli vysokým výdajom však opäť automobilka nedosiahla zisk, ale stratu vo výške 330 miliónov dolárov. Napriek tomu je Tesla na finančných trhoch najhodnotnejším americkým výrobcom áut. Malý výrobca z Kalifornie porazil aj gigantický GM a Ford. Investori totiž veria tomu, že Tesla spraví na poli elektrických áut revolúciu s Modelom 3, čo ženie ceny akcií stále hore.
Tesla preto vsádza všetko na Model 3. Práve ten by mohol urobiť zo stratového výrobcu konečne poriadnu dojnú kravu. Sériová výroba má odštartovať v júli a prvé kusy dostanú zamestnanci Tesly a SpaceX. Tí budú auto testovať predtým, než ich dostanú prví zákazníci. Automobilka sa chce vyhnúť problémom, ktoré nastali pri uvedení Modelu X. Prvé kusy sa totiž pasovali s nízkou kvalitou výroby a s neskorými dodávkami.
Model 3 podľa Muska kanibalizuje predaje drahšieho Modelu S
„Videli sme nejaký dopad na objednávky Modelu S, pretože ľudia sú zmätení,“ povedal Elon Musk, šéf Tesly. Narážal na to, že niektorí zákazníci si údajne myslia, že Model 3 je vylepšením Modelu S. V skutočnosti však ide o úplne iné kategórie automobilov. Tesla S je vyššia stredná trieda. Model 3 bude reprezentovať strednú triedu. Podľa Muska ich čaká úloha, aby zákazníkom poriadne vysvetlili rozdiel. V prvom štvrťroku dopyt po Modeloch S a X klesol o 7 %.
Model S má oproti trojke dvojnásobnú cenovku. Model 3 príde tiež s nižším dojazdom, horšou výbavou a nižším výkonom elektromotorov. „Chceme byť úplne jasní, že Model 3 nie je treťou verziou nášho auta (Modelu S). Model 3 je podstatne menšia, viac dostupná verzia Model S s menšou výbavou. Model S bude lepší než Model 3," vysvetľuje Musk.
Keďže továreň Tesly by mala už budúci rok chrliť desaťtisíc kusov Modelu 3 za týždeň, pripravujú sa aj na rozšírenie infraštruktúry. Automobilka zdvojnásobí sieť rýchlonabíjačiek Supercharger a postaví približne 100 nových predajní a servisov. Či sa v blízkej budúcnosti dočkáme predajne aj na Slovensku nevieme, ale už dnes tu jazdí niekoľko desiatok elektromobilov Tesla. Po príchode Modelu 3 by sa mal ich počet zásadne zvýšiť. Majitelia budú predsa potrebovať auto niekde servisovať a nie každý to má blízko do Viedne.
Zdroj: ts, autoblog