Marian
31.05.13 14:10
O
neverim ze zataz pre prirodu (mimochodom co to je exaktne) je vyssia nez prinos - solarny panel moze technicky fungovat 30 rokov a za ten cas usetri take kvanta CO2 a podobnych veci ze az. Pri jeho vyrobe to asi nebude horsie. Ale mozem sa mylit.
Elektromobily : neoplatia sa, lebo su prilis drahe. 50% ludi v konglomeraciach by ich mohlo pouzivat pretoze nenajazdia 100 az 150km denne a nabijat sa da v pohode cez noc. Spravne, neexistuje na to infrastruktura. V Bratislave na Dolnych Honoch som prilis vela parkovisk nevidel vybavenych elektrinou pre nabijanie elektromobilov, takisto ani na Dlhych Dieloch ich nie je prilis vela, ani v Raci, ani v Petrzalke. Takze zase zostavaju len majitelia rodinnych domov a to nestaci na masovu vyrobu a masove zlacnenie.
Pricom ja osobne si dovolim tvrdit, ze az na baterie je vyroba elektroauta daleko predaleko lacnejsia ako vyroba klasickeho auta. Ziadne odlievane bloky (material, energie, ludska narocnost), ziadne turba, vstrekovace, DPF, alternatory, startery, 30stupnove prevodovky, spojky, dvojhmotove zotrvacniky, trilion cidiel a senzorov aby sa ten posraty motor aspon dokazal pretocit dokola jednu celu otacku, ziadna komplikovana riadiaca elektronika s desiatimi zbernicami a 30 riadiacimi jednotkami.
Elektromobil je daleko konstrukcne jednoduchsi a teda bude aj lacnejsi a samozrejme spolahlivejsi. Aha, a uz mame dovod preco nie je v zaujme automobiliek vyrabat EV - radsej ti predaju spalovaci motor a ten po piatich rokoch musis servisovat lebo tie auta viac nevydrzia, ako EV ktore desat rokov bude bzukat a bzukat.
Jedina otazka je cena, kapacita a zivotnost baterii. Zivotnost je rozhodne vyssia ako dva-tri roky, ale samozrejme dvadsat to zatial nebude. Isteze, EV nie je pre kazdeho a napriec Europou nim dnes neprejdes ani nahodou. Ale to ani netreba ! EV je pre ludi ktori najazdia 100km za dva dni do roboty z roboty a do obchodu na potraviny.
Treba aby niekto vyriesil skladovanie energie a je vymalovane. Sejkovia budu na urade prace.
Odpovedať