Ak chcete v Číne podnikať vo veľkom, musíte vytvoriť spoločný podnik (joint venture).
V čom spočíva celý problém? V tom, že továreň mala byť v celom podiele Američanov. Čiže celý zisk by putoval len im do vrecka. Ostatné automobilky, ktoré produkujú autá v Čine, sú niekedy len polovičnými vlastníkmi a podľa toho sa rozdeľuje zisk.
Musk chcel túto fabriku vybudovať sám, na vlastné náklady. Plány mu stopli úrady, ktoré v žiadnom prípade nechceli udeliť výnimku. Musk sa silou mocou usiloval o vstup na najsilnejší trh s automobilmi a asi sa toho tak skoro nevzdá.
Tesla chcela postaviť fabriku v Šanghaji. Má ísť konkrétne o Shanghai Free-Trade Zone, v ktorej platia špeciálne podmienky pre zahraničné spoločnosti. Pôvodne plány boli také, že nemuseli pri výrobe spolupracovať so žiadnou domácou spoločnosťou. Dohoda mala vyzerať asi tak, že Tesla by vlastnila fabriku a celá výroba by bola v jej kompetenciách. Na druhej strane by však naďalej platila 25 % dovozné clo.