Tesla pri najnovšej aktualizácii softvéru žiada zákazníkov o zdieľanie dát. Výrobca chce zábery z vonkajších kamier, ktoré majú urýchliť a skvalitniť vývoj autonómneho systému.
Už v súčasnosti má Model S a Model X hardvér potrebný pre plne autonómnu jazdu (8 kamier, radar a ultrazvukové senzory). To znamená, že pokiaľ Tesla vyvinie systém Autopilot do podoby, v ktorej zvládne šoférovanie sám, tak ho jednoducho pošle cez aktualizáciu do jednotlivých áut. Ak spoločnosť naplní sľuby, tak aj súčasné autá zvládnu autonómnu jazdu úrovne 5. Zatiaľ však chýba potrebný softvér.
Už v súčasnosti má Model S a Model X hardvér potrebný pre plne autonómnu jazdu (8 kamier, radar a ultrazvukové senzory).
Súčasný Autopilot je v podstate len kombináciou adaptívneho tempomatu a systému udržania v jazdných pruhoch. Takéto systémy autonómnej úrovne 2 ponúka dnes množstvo výrobcov. Tesla však chce plne autonómne auto (úroveň 5) už do dvoch rokov! Pokiaľ sa sľub naplní pôjde o poriadny technologický skok. V podstate v aute už nebude nutný ani volant, ale pochybujem, že sa s tým zákazníci tak rýchlo stotožnia.
Tesla pri najnovšej aktualizácii softvéru žiada zákazníkov o zdieľanie dát. Výrobca chce zábery z vonkajších kamier, ktoré majú urýchliť a skvalitniť vývoj autonómneho systému. „Aby sme to dosiahli, tak potrebujeme zbierať krátke videá s použitím externých kamier a naučiť sa rozoznávať veci ako čiary, značky a pozície semaforov,“ uviedla Tesla v žiadosti.
Niektorých majiteľov to znepokojilo z dôvodu možného sledovania. Systém má byť nastavený tak, že ani Tesla netuší, z ktorého auta prišlo konkrétne video. Prípadne nie je možné získavať videá z konkrétneho auta. Majitelia nemusia so zdieľaním údajov súhlasiť.
Zdroj: electrek
Odpovedalo 50 ľudí