Veľký test 32 elektromobilov prebehol v Škandinávii, pod taktovkou Nórskej automobilovej federácie a motoristickej stránky Motor.no, kde okrem času a výkonu nabíjania redaktori sledovali tiež dojazd jednotlivých áut. A práve nabíjacie časy v prípade niektorých konkrétnych vozdiel zaujali.

Podmienky boli nasledovné. Autá pred nabíjaním jazdili pri teplotách okolo 25 stupňov Celsia, až kým nekleslo nabitie batérie pod 10 percent. Na to, aby boli akumulátory dostatočne zahriate, jazdili 2 hodiny po diaľnici. Ak bola k dispozícii funkcia predohrevu batérie, tak ju účastníci porovnávacieho testu využili. Po pripojení k nabíjačke merali rýchlosť nabíjania zo spomínaných 10 na 80 percent.

Najlepší bol Hyundai

Samozrejme, že za rôznymi časmi sú okrem rýchlosti nabíjania aj veľkosti batérii. Zaznamenané údaje sa pohybovali od 19 do 51 minút. Najlepší bol Hyundai Ioniq 6 (19 minút), potom nasledoval čínsky Xpeng P9 (20 minút) a zhodne 26 minút potrebovali na nabitie elektromobily Tesla Model Y RWD, MG4 a Xpeng P7.

„Najhoršie“ skončili Hongqi E-HS9 Long Range (51 minút), JAC e-JS4 (49 minút) alebo Voyah Free (47 minút). Počas testu sa redaktorom podarilo namerať tiež rekordné nabíjacie výkony. V prípade Xpengu P9 zaznamenali vrchol na hodnote 319 kW a priemer počas celého nabíjania sa udržal na príkone 212 kilowattov. Všetky výsledky si môžete pozrieť na odkaze nižšie priamo na nórskej stránke, kde sú k dispozícii všetky údaje, vrátane spotreby a reálneho dojazdu.

zdroj: Nye.naf.no