Na niekoho tento krok možno pôsobí ako zúfalý ťah. Skutočné pohnútky pre toto bezprecedentné lákanie nových klientov je veľmi sebavedomé. Manažéri v Hyundai USA natoľko veria svojej aktuálnej ponuke typov a modelov, že tento krok nepovažujú za rozhadzovanie peňazí. Rozbehli akciu s názvom Hyundai National Test Drive. Na stránke hyundaiusa.com domáci vyplnia formulár, kde zadajú osobné údaje a dokonca si môžu vybrať, aký model si chcú vyskúšať. V ponuke je fakticky všetko, čo Hyundai na tamojšom trhu ponúka. Od Accentu, cez Konu až po Veloster. Takmer preto, lebo „chuťovky“ ako Kona Electric alebo Veloster N v ponuke nie sú.

Za skúšobnú jazdu ponúka Hyundai 50 dolárov! Za prevezenie v novom aute? Ďakujem pekne! Tento prístup, samozrejme, rôznym špekulantom dáva nutkanie vyhútať ako s tým vybabrať a zarobiť na tom. V Hyundai USA však nie sú včerajší a proti hrozbe zneužitia sa poistili. Testovacia jazda za finančnú odmenu sa dá absolvovať len raz za pol roka. Nielen u daného predajcu, ale vďaka spojenej databáze naprieč celými Spojenými štátmi americkými.

Ako prišli na sumu 50 dolárov za jazdu?

Ak vezmem do úvahy, že testovacia jazda aj s papierovačkami bežne trvá hodinu, získať za taký čas 50 dolárov je viac než slušné. Takú hodinovku má aj v krajine neobmedzených možností málokto. V prepočte je to totiž 8000 dolárov mesačne, alebo ako to radi uvádzajú za veľkou mlákou, 96 000 dolárov ročne. Ako na tú sumu treda prišli? Podľa štatistiky stojí automobilku získanie potenciálneho kupcu pomocou reklamy viac ako 50 dolárov. Hyundai sa preto rozhodol urobiť to inak a dať tých 50 dolárov priamo ľuďom do ruky. Možno to v niekom vyvoláva dojem, akoby na Hyundai nechcel nik jazdiť a automobilka musí zúfalo ľuďom platiť, aby ich auto aspoň vyskúšali...

Sebavedomie vedeniu Hyundai nechýba

Testovacia jazda môže viacerým ľudom otvoriť oči a zistia, že značka ponúka viac ako očakávali. A tak je podľa manažérov veľmi pravdepodobné, že si auto naozaj kúpia. Ako by dopadol Hyundai Slovensko, keby takú akciu spustil u nás? Odhadujem, že pri našej mentalite, „ber všetko čo je zadarmo“, by asi zbankrotovali :)

Nenechali sme to len pri našom/vašom tipovaní a otvorenej otázke. PR manažéra Hyundai Motors Mareka Kopču sme sa opýtali na šance pre podobný program na Slovensku.

Počuli ste už o programe platenia za testovaciu jazdu v USA?
Nepočul, ale je to veľmi zaujímavé...

Ako by s takým programom dopadlo Slovensko?
Tu je celkom iná situácia ako v USA. Hyundai je na našom trhu celkovo trojka, no v predaji súkromnej klientele jasná jednotka. Znamená to, že Slováci skúsenosť s autami Hyundai majú. Či už prostredníctvom testovacích jázd u predajcov, alebo si prosto skúsia kamošove/susedove auto našej značky. 

No zrástol aj záujem o testovacie jazdy. Tento rok je nárast zatiaľ o 12 % väčší ako v roku 2018. Slovensko je malé, máme výborné zastúpenie autorizovanými partnermi po celej republike a aj my ako importér robíme veľa akcií pre koncových zákazníkov - chodíme na oba autosalóny, akcie na SlovakiaRingu a iné, kde je možnosť naše autá vyskúšať. 

Platili by ste teda za testovaciu jazdu Slovákom?
Priamo platiť asi nie. Ale drobné poďakovanie za záujem a kvalitné služby aj v predpredajnom štádiu určite áno.