Tento týždeň máme azda najkrajšie SUV na trhu. Talianska kráska menom Alfa Romeo Stelvio. Talianske SUV už po prvých dňoch presviedča o svojich kvalitách, no aj chybách. Podrobnejšie vám ho so zistenými pre aj proti predstavím v teste. Ak vás zaujíma niečo konkrétne, napíšte otázku do diskusie. Máme benzínovú štvorvalcovú verziu s motorom 2,0 turbo výkonom 206 kW (280 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Nechýba pohon 4x4 a 8-stupňová automatická prevodovka.
@MahKedysi by ľudia ani bicykel neopreli napríklad o Hyundai či Kiu. Posledných 4 či 5 rokov ich koncern vedie rebríček najspoľahlivejších áut pred Porsche a Toyotou. Kedysi bola Dacia na smiech, dnes sa jej predáva cez 700 tisíc vozidiel ročne a ľudia ju kupujú vo veľkom. Pre predstavu, Škoda predáva cca 1.3 milióna vozidiel, ale 70% vozidiel sú firemné/vládne predaje. Takže Dacia oslovila viac ľudí ako Škoda. To čo platilo pred 20+ rokmi nemusí platiť teraz.
@xxcPrečo? Súčasné autá čo sa týka servisu v pomere k nájazdu sú na tom lepšie. Taká škoda 1000, či 100 a podobné, tak generálka motora po 80 tisíc km. Áno vedel som si ju spraviť. Teraz auto bežne najazdí 300 000km bez nejakých veľkých problémov a so základným servisom, pokiaľ nenatrafí na vadný kus. Na to sa už zabúda vo veľkom. Aj otec spomínal, že 100 000km bežne sa kedysi najazdilo za 15-20 rokov, teraz to nie je problém najazdiť za 2-3 roky.
@Jano_1987to máš samozrejme pravdu, dnešné autá sú neporovnateľne lepšie,
ale to nič nemení na tom, že štatistiky klamú,
napr. taká bezpečnosť, zrazu sa v hodnotení objaví nejaký asistent a ked ho auto nemá, tak z roka na rok má hodnotenie nula
vid Fiat Punto, ináč super autíčko, ale v štatistikách má zrazu nulu
to aby nekonkuroval nemeckému koncernu
@Jano_1987https://www.autoforum.cz/zajimavosti/toto-jsou-nejcastejsi-zavady-ktere-musi-resit-ma...
@xxcxxc: keď sa na to pozrieme, tak až na pár problémov so softvérom, žiadna katastrofa. V porovnaní s konkurenciou, kde im praskajú hlavy a rozvody, praskajú chladiče, umierajú turbá, odchádzajú automatické prevodovky, problémy s DPF, so zanášaním motorov a podobne je teda na tom prekvapujúco dobre.
@xxcxxc: Však to... Známy dostal ako firemné auto svojho času fungl novú Alfu Romeo 156 1.9 JTD 85kW. Za 4 roky jediná vec čo sa tam pokazila, tak cca raz za rok mu odišli vpredu žiarovky stretávačky. Výmena za pár €. Inak nič. Ale on by si to auto nekúpil, lebo má veľa chýb. Alfa tam jazdí doteraz, jazdia ale na nej iný ľudia už. Má za sebou nejakých cca 600 tisíc km, okrem spomínaných svetiel, jej nikdy nič nebolo, len bežný servis. On si kúpil súkromné auto Passat B6 2.0 TDI 2007. Má na ňom najazdených cca 150 tisíc km, ale má tam už motor č.3 (aj na ňom už je polovica vymenená), klasika DPF prevŕtané, štrajkuje mu elektrika, nefunguje elektronická ručná brzda, rozbité ramená na kašu (veľmi drahá záležitosť, Alfa má zložitejší podvozok, napriek tomu výmena s origo dielmi výjde lacnejšie), problém s imobilizérom, raz mu praskla hlava, raz block motora, 2x sa rozletelo turbo, skončené rozvody atď. Ale je to najlepšie auto v galaxii, takže odporúča kupovať, nič lepšie neexistuje. A to so svojím autom jazdí slušne a s Alfou sa jazdí ako s firemným autom (každý tomu nakladá a to auto nie a nie umrieť a motor šlape ako nový). Záleží vždy aj od uhlu pohľadu. Paradoxne tá Alfa spolu s Alfou 166 2.4 JTD 129kW v automate a Peugeot 607 2.2 HDI sú najpopulárnejšie služobné autá (každé z nich má cez 600 tisíc km za sebou), také Fabie, Oktavie, 2 Superby, Golfy a Passaty sa za tie roky netešili takej obľube. Niektorý zamestnanci si 166 a 607 požičiavajú keď cestujú na dovolenku do Chorvátska a podobne.
@xxcpresne to je ten typ porúch, ktoré títo redaktori vyrábajú na objednávku,
pazvuky z prístrojovky
to má podľa redaktorov každé iné než nemecké auto,
iba zákazníci o tom nevedia
tieto chyby vždy nájdu len testéri, ktorí sú skryto platení konkurenciou
konkrétne cez raklamu
u nás a v čechách všetko patrí nemcom
hlavne autobildu
@abcÁno, to s tou bezpečnosťou je problém, keďže je hodnotenie robené tak ako je. Konkrétne Punto vtedy keď dostalo 0 hviezdičiek, tak mechanická odolnosť bola na dobrej úrovni, taký priemer súčasných áut, ktoré boli o 10 a viac rokov mladšie. Žiaľ nemal elektronických asistentov, tak dostal 0. Neviem ktoré auto testovali, nejaká taká malá sranda ako Punto, tak tá dostala 4 hviezdičky, ale čo sa týka mechanickej odolnosti, tak bola na tom horšie ako Punto. Čo je dosť paradox.
@jancoooalfe na predaje chýba len goebellsovská propaganda, tú majú nemci super, na rozdiel od aut,
slovač verí nemeckej kvalite napr. u značky VW, čo je klasická nemecká lož udržovaná masívnou propagandou medzi slovenskými sedlošmi a sedlošmi všeobecne
v posledne dobe vidím na bilboardoch už aj reklamy na nemecké farby, nemecká plechy, nemecké handry, nemecké všetko
predajcovia vedia, že hlupákom stačí napísať nemecké a skočia im na to
oni nehraju na spolahlivost ale na sportovy image ,na vymenu remena musi motor von atd co predrazuje servis atd ,potom to ludia predavaju neservisovane vybehane ,s peknym interierom a druhi to kupuju a myslia si ze im to vydrzi 15 rokov...na luxusne znacky musia byt aj drobne nazvys