Snaha dizajnérov zaútočiť na naše jemné nervové bunky je tu očividná na prvý pohľad, ale nezabúda sa ani na techniku. Uznajme, že je tu aj istá miera extravagancie, ale nie tá donebavolajúca, ale taká, ktorú vníma hlavne niekto, komu autá nie sú celkom ukradnuté.

Domagoj Dukec, šéfdizajnér BMW, na jeho adresu zložil takýto krátky chválospev:

„Nové BMW radu 2 Gran Coupé je stelesnením novej generácie kompaktných BMW kupé. Vďaka svojej dynamicky roztiahnutej siluete a kvalitným detailom, ako sú napríklad bezrámové dvere, zapadne tento model bez problémov do prémiového vzhľadu vyššej triedy kupé značky BMW. Nové BMW radu 2 Gran Coupe je elegantné a športové, niekedy dokonca provokatívne, ale vždy s exkluzívnym akcentom.“

Tak to by mohlo stačiť – takto básniť dokážu o svojich produktoch hlavne ich tvorcovia, my zostaňme na zemi, a dohodnime sa, že s typom BMW radu 2 Gran Coupé prichádza vskutku nové auto, no aká bude jeho reálna životnosť, o tom teraz radšej nebudem polemizovať. 

Úprimne povedané a myslené v najlepšom slova zmysle, interiér ma zatiaľ ničím neprekvapil, poskladaný je z očakávateľne kvalitných materiálov do očakávateľne známych tvarov bez nejakých extravagantných výstrelkov, čo zase môže niekomu chýbať. Náš model Sport Line zvýrazňuje niektoré prvky čiernym vysokolesklým povrchom, športové sedadlá vodiča a spolujazdca držia, ale netlačia zbytočne.

Jazdnú dynamiku zabezpečuje síce dízlový, ale veľmi slušný dvojliter 140 kW  teda 190 koní s ťahom 400 Nm pri 1750 – 2500 otáčkach a sľubovanou spotrebou 5,1 l/100 km. Pre tento segment vlastne povinne zabezpečuje pohodu na cestách vysoká úroveň inteligentných asistentov, mňa veľmi potešili výborné adaptívne LED svetlomety – čo pri značke BMW už vôbec neprekvapuje. So svetlami sa oni hrajú dlho, radi a presvedčivo. 

A ešte aby naše zoznámenie bolo úplné, pár čísel: BMW 220d Gran Coupé sa začína na sume 37 850 €, verzia Sport Line prihadzuje 2 600 €.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Farba Storm Bay (podľa mňa robí auto menej výrazným) je za 1 240 € a potom nasleduje ohromná výbava – všetky prvky nemám šancu vymenovať - od adaptívneho podvozka, vyhrievaného volantu – športového koženého „M“, hudba Harman/Kardon, 18“ disky, aktívny systém udržiavania rýchlosti (Stop andGo), balík ConnectedDrive Plus, balíky Business Class a Innovation, ale nechýba ani taký Head-up displej na čelnom skle. Takto sme sa dostali k cene 52 600 €. Prosím, prežehliť si košele. Toto je naozaj trochu „iný svet“! 

Zaujíma vás niečo konkrétne? Čo by ste sa z testu chceli dozvedieť?