Citroën C5 Aircross Hybrid je veľmi ťažké rozoznať od jeho neekologických "špinavých" bratov. Nebyť modrých oválov na prednom nárazníku či v ochranných bublinách Airbump, malých modrých H brošničiek na blatníkoch alebo monogramu „Hybrid“ na zadku, nič nenasvedčuje, že ide o svojím spôsobom prelomový model pre značku.

Z viacerých typov interiéru sme si vyžrebovali štýl Hype Brown: sedadlá kombinujúce kožu Nappa Brown a látku vytvárajúcu efekt čiernej kože, žiaľ, aj s nie práve vzdušným materiálom na inak veľmi príjemných sedadlách konštruovaných podľa filozofie Advanced Comfort. Celé auto je naďalej veľmi komfortné, veď lieta na tlmičoch s progresívnymi hydraulickými dorazmi, ale mám pocit, že o 200 kg vyššia hmotnosť oproti BlueHDi 180 (respektíve 300 kg oproti menej výkonným verziám) si vynútila jemné pritvrdenie podvozka. Ale stále je to veľmi pohodlné jazdenie po slovenskom tankodrome. Zaujímavé je, že vzhľadom na špecifickosť hybridného modelu je nové SUV C5 Aircross Hybrid vybavené zadnou viacramennou nápravou. Celkovo mám pocit, že sa auto akosi menej nakláňa.


A teraz trošku k parametrom

C5 Aircross hybrid má batériu s kapacitou 13,2 kWh, ktorá napája elektromotor s výkonom 81  kW. Ten podporuje klasický benzínový motor 1,6 s výkonom 133 kW (181k) a spolu poskytujú systémový výkon 166 kW (225 k) a krútiaci moment 360 Nm. Pekné hodnoty sa podpísali pod slušnú dynamiku, vyjadrenú v zrýchlení na stovku za 8,9 s. Toto teda rozhodne nie je ťarbavé dýchavičné SUV. Nabíjanie možno nie je z najrýchejších - doma to trvá maximálne 7 hodín v lepšom prípade len 4 h (14 A). Z poriadneho zdroja to však zosilnená palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW zvládne za necelé 2 hodiny. Stále je to dlhšie, ako bežný nákup. No a potom auto prejde buď 50 km (podľa nás 48 km) na čistú elektrinu, alebo hospodári so svojimi zdrojmi, ako nejlepšie vie a prepína dva druhy pohonu nehlučne, pričom využíva 8 stupňovú automatickú prevodovku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ešte zaujímavejšie ako dynamické parametre sú isto v tomto prípade údaje o reálnej spotrebe - tú s PHEV autami robíme dvakrát na našom "normovanom" okruhu, takže som zvedavý, ako zásadne klesne pri druhom pokuse s využitím plnej elektrickej kapacity (a či sa príblížime deklarovanej spotrebe 1,6 l/100km). Zatiaľ viem len toľko, že s vybitou batériou jazdí C5 Aircross Hybrid za 7,1 litra. Takže toľko v tejto chvíli, teraz sa už pýtajte, čo by vás zaujímalo. Otázky čakáme v diskusii.