Testovanie Mazdy je v dnešnej ponuke unifikovaných crossoverov vždy tak trochu osviežením. Pre mňa teda určite. Novinári síce radi upozorňujú na jej atmosférický motor a jeho bezprostredné reakcie, no nemyslím si, že práve toto je pre bežného konzumenta argument. Ten bude skôr mrmlať, že to odspodu nejde a sused mu na Karoqu ujde v každom kopci. Lenže, vážení, Mazda si vyžaduje trošku špecifický prístup a keď ho akceptujete, prinesie vám spoza volantu naozaj viac emočných zážitkov, než konkurenti. Záleží len na vašich preferenciách. Mazda je aj v mojich očiach iná, a ponuka jej schopnosti zaujať na ceste je výrazne pestrejšia, než pri konkurenčných autách. A to mám na nej rád.
Technicky vychádza z hatchbacku Mazda 3, v porovnaní s ním je však o 105 mm vyššia, ale o 65 mm kratšia a má o 70 mm kratší rázvor. Vzadu je tak v CX-30 naozaj reálne menej miesta, než v Mazde 3.
Nielen pre športovcov
Myslieť si, že Mazda je auto len pre vášnivých športovcov, je chyba. Konkrétne s týmto modelom sa mi napríklad omnoho príjemnejšie jazdí defenzívne a jemne. Ale o tom viac v teste, tentoraz je tu priestor na vaše otázky. Testujem verziu Mazda CX-30 Skyactiv-G AWD 150, teda atmosférický dvojliter s výkonom 110 kW (150 k), ktorý posiela cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku silu na všetky štyri kolesá. Motoru navyše pomáha 24 V reverzibilný alternátor, vďaka čomu môžeme aj túto Mazdu volať mild hybrid. Ak máte otázky, píšte do diskusie.
Zaujímavosťou je kombinácia pohonu všetkých kolies a jednoduchej zadnej nápravy. Výsledkom je vyššia životnosť, ale aj menší komfort.
S Mazdou CX-30 sa do ťažšieho terénu asi nevydá nikto, dobré je však vedieť, že jej spodok je relatívne rovný a ani v prípade "položenia na brucho" by ste jej nemali veľmi ublížiť.