O máloktorej značke som v uplynulých mesiacoch toľko diskutoval s ľuďmi z brandže i mimo nej, ako o DS Automobiles. Jednak ešte stále nie je mnohým ľuďom dosť jasný pôvod týchto fešákov, mnohí diskutujú o reálnom potenciáli týchto áut, ktoré si na mušku zobrali poriadne zabetónovaných, napríklad nemeckých prémiových konkurentov. Pri čítaní našich diskusií pod článkami či videami som sa prekvapil, čo všetko si tí znalí všímajú a čo zazlievajú modelom, na ktorých sú podľa nich neželané materské znamienka po rodičoch v podobe napríklad ovládačov pod volantom. Alebo menej poeticky, ak to chce byť nové auto, nesmie to mať desaťročné pádla viditeľne zo skladu PSA! Fakt nesmie?
Interiér to hrá na estetické cítenie - ak to niekto nevie oceniť, majiteľa DS prosto nepochopí. Od výklopných hodiniek na palubovke, cez jemné ovládače, až po veľké 12 palcové displeje ponúka interiér všetko v tochu iných tvaroch aj ušľachtilom povrchovom spracovaní. Čo je však asi pre takýto prístup najdôležitejšie, že si majiteľ môže zvoliť niekoľko úrovní výbavy, ale najmä niekoľko dizajnov interiéru a exteriéru. Z názvov ako Bastille, Opera, Rivoli je jasné, ktorú krajinu, ktoré mesto značka velebí. My sme dostali verziu PERFORMANCE LINE, ktorá okrem iného hýčka posádku alcantarou, volant má potiahnutý perforovanou kožou a nohy vodiča stláčajú hliníkové pedále.
Pod kapotou máme benzínový motor 1.6 PureTech s výkonom 165 kW (224 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Úprimne, ani toto nie je celkom prémiový parameter, ale na normálne jazdenie to bohato stačí aj s rezervou, veď zrýchlenie na stovku zvláda za sviežich 8,2 s - len akosi nemáte chuť sa Erike do smotánky pochváliť, že máte pred budovou opery zaparkovaný motor jednašesť... Ale zase reálna spotreba rozumnej jazdy, akú sme už stihli zmerať, 6,8 l/100 km, je určite veľmi príjemná hodnota.
Ako to už chodí, v jedinej slovenskej predajni DS Store nám nachystali pekne vybavený kus - takže okrem iných fajnovostí máme DS Active LED Vision svetlá - tri otočné diamanty schopné sa natáčať aj za jazdy, plne automatický parkovcí systém Park Pilot, veľmi výkonnú autonómnu jazdu v jazdných pruhoch, mnohé bezpečnostné systémy a hlavne DS Active Scan Suspenion - systém monitorujúci kamerou kvalitu cesty, aby upravil v okamihu nastavenie adaptívnych tlmičov. Ako sa skutočne prejavuje, to budem ešte pár dní pozorovať. No a to celé za 52 740 €.
Po tomto krátkom predstavení vám už isto víria otázky v hlave, tak ich pokojne píšte do diskusie. Čo vás zaujíma?