Dacia Logan druhej generácie prišla na trh v roku 2012, aby nahradila osem rokov predávaného predchodcu. Práve tento modelový rad bol historicky vždy veľmi úspešný a svojim spôsobom práve Logan naštartoval novú éru rumunskej automobilky, ktorá sa vďaka Renaultu prebrala po rokoch letargie. Prvá generácia bola pomerne výrazne "okliešteným" automobilom, a to v mnohých oblastiach. Druhá generácia už prišla s modernejším dizajnom, ale predovšetkým lepšou výbavou i novými príplatkovými prvkami.
Benzín, LPG, ale aj nafta
Pokiaľ ide o ponuku motorov, pôvodné atmosférické benzínové štvorvalce nahradili prevažne preplňované zážihové trojvalce s objemom 0,9 až 1,0 litra, nechýbala fabrická verzia schopná jazdiť aj na LPG a priaznivci naftových agregátov mali možnosť zvoliť si jednu z dvoch výkonových verzií motora 1.5 dCi. Vybrať si mohol skutočne skoro každý, len tie výkony neboli príliš vysoké.
Najstaršie Logany II budú mať čoskoro desať rokov, pričom tieto autá sú stále veľkým lákadlom vďaka výbornému pomeru ceny a veľkosti, respektíve úžitkovej hodnoty. Vyplatí sa však dnes ich nákup z druhej ruky? Ako je to s ich spoľahlivosťou, antikoróznou ochranou a pred čím si dávať pozor? Ak máte nejakú konkrétnu otázku, pýtajte sa. Ak ste daným modelom jazdili, budeme radi, ak sa s nami podelíte o vlastné skúsenosti.