Ako sme už aj na našej stránke písali, nová Kia Sorento 2020 prekvapuje dizajnom karosérie aj kabíny, šokuje novými tvarmi aj použitými materiálmi, ktoré posúvajú Sorento na vyššiu úroveň. Tieto trochu voňavé rečičky z katalógu však výnimočne fakt vystihujú realitu. Ambície automobilky Kia postaviť sa ako rovný súper prémiovým konkurentom je očividná z každého uhla - teda aj zospodu. Nie že by Sorento v segmente stredne veľkých SUV bolo doteraz neznámym pojmom, no tentoraz prichádza aj s výsostne pokrokovou technikou - pod kapotou aj v kabíne. A je to nielen technika, ale aj materiály a vôbec celkový dojem, ktorým na posádku Soretno od prvého momentu zapôsobí. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tak už len doplním vizitku toho nášho - je to sedemmiestny hybrid s motorom 1,6 T-GDI, ktorý aj vďaka elektromotoru má celkový výkon 169 kW (230 k) a krútiaci moment 350 Nm. Trochu zvláštna je meničová prevodovka so šiestimi stupňami, a budem ju veľmi pozorovať, aby som ju neprávom neoznačil za najslabšie miesto celého agregátu, ale zatiaľ ma neirituje.

Doplnené po týždni jazdenia:

Musím však férovo uznať, že v praxi sa prevodvoka nijako zásadne negatívne na správaní auta nepodpísala - ale už z hľadiska samotného počtu stupňov - 6 - to nie je veľmi v súlade s dnešnými trendmi, kde sa všetci už snažia mať 7, 8 stupňov (už nie je výnimočné ani 9, ba dokonca hoci aj 10, čo už nepokladám za veľmi racionálne). Prakticky to znamená, že motor - objektívne tiež nie veľkého objemu - sa dostáva pri prudkom pridaní do dosť hlučného stavu, v ktorom zotrváva citeľne dlhšie, ako by bolo príjemné, a dokonca som mal v istých okamihoch pocit, akoby to bola prevodovka typu CVT - prosto hluk a tomu nie adekvátny záťah. Lenže ani toto by nebolo spravodlivé pripisovať na vrub len samotnej prevodovke. Čo sa týka radenia, správa sa úplne štandardne a fakt je, že pri bežnom jazdení v drvivej väčšine prípadov nedostatok záťahu pomáha výdatne dopĺňať elektromotor.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mohutný dizajn, kvalitné vypracovanie a regiment asistentov ponúka Kia v hybridnej verzii za 46 990 €. My sme si dopriali ešte perleťový lak za 600 € a sedadlá v treťom rade za liter, takže celkovo je to auto za 48 590 € - a ak sa mám vrátiť k tým prémiovkám, majú čo robiť, aby to dohnali individuálnymi zľavami. Tak čo poviete na tohoto odvážneho hranáča? Čo by sme si mali všimnúť a vyskúšať? Napíšte do diskusie.