KIA Stonic 1.0 T-GDi útočí na emócie zákazníkov tradičnou taktikou zvýšenej karosérie, „dobrodružnejšieho“ vzhľadu a moderného dizajnu pre mladých. V podstate ide o jednoduché auto, ktoré je akýmsi štýlovejším a zvýšeným derivátom mestského Ria. V porovnaní s hatchbackom však ponúka viac sviežosti a príjemnejšie nastupovanie do sedadiel s mierne vyššou pozíciou sedenia. Pohon všetkých kolies, ani viacprvkovú zadnú nápravu však nečakajte.
Testovací trojvalcový Stonic má prevádzkovú hmotnosť 1195 kg a v kombinácii s manuálnou prevodovkou utiahne brzdený príves ťažký 900 kg.
Bzukot včiel spod kapoty
Na pohon testovacej Kie slúži benzínový prepĺňaný trojvalec 1.0 T-GDi Smartstream naladený na 100 koní. Je spojený s klasickou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, s ktorou točí pri diaľničnom tempe 130 km/h prijateľných 3000 ot./min. (ma. krútiaci moment 172 Nm dosahuje v rozsahu 1500 – 4000 ot./min.), poskytuje solídnu pružnosť a ak naň natlačíte, predvedie sa aj veľmi slušnou spotrebou.
Zaujíma vás niečo konkrétne? Čo si mám všímať? Pýtajte sa v diskusii.
Auto je obuté do zimných pneumatík Hankook Winter i-cept RS2 s rozmermi 195/55 R 16.