Teraz som sa trochu vydesil, či si niekto znalý našej redakcie nemyslel, že som porovnával Discovery s naším redakčným oslíkom - Freelanderom, ktorý používame na filmovanie. Božechráň to nie, aj keď vlastne na tom celkom jasne vidieť, kam sa automobily za posledných hoci len dvadsať rokov posunuli - v dobrom (v technike, bezpečnosti, čistote), ale aj tom menej radostnom (mnohé stratili veľa zo svojej drsnej podstaty aj schopností a odolnosti), alebo inak, čo všetko by sme si dnes už od áut ani nedovolili žiadať napríklad pri jazde v teréne. Napriek tomu som sa rozhodol že toto SUV do terénu vezmem, a porozprávam mu o jeho legendárnych predkoch či príbuzných, ktorí sa nehanbili máčať po rozkrok v bahne... Preto som veľmi rád, že nový Land Rover Discovery Sport patrí do tej stále menšej skupiny áut, ktoré majú pohon všetkých kolies, zvládajú celkom slušný terén, hoci ponúkajú aj veľmi príjemné jazdné vlastnosti aj na bežných cestách. O tom sa presviedčam každodenne na našich cestách, ktoré nemajú ďaleko od ľahkého off-roadu.
Musím však priznať, že niektoré veci sú v tomto aute trochu inak, ako by človek čakal alebo ako som zvyknutý - architektúra aj ovládače stredovej konzoly nie sú celkom bežné, volič automatickej 9 stupňovej prevodovky je zase pákový - vlastne ani neviem, prečo nezostali pri kruhovom ovládači, zvláštne sú aj ovládače na volante, ktorý má 4 ramená. Najsilnejším dojmom zatiaľ pre mňa je pocit z jazdy - jemne radiaca prevodovka, aj keď niekedy sa nevie celkom hladko rozhodnúť, vynikajúci podvozok s nemalými dvadsiatkami, o ktorých ani neviem a takto brilantne zvládať také valce nevie veru každý.
A tak na záver už len dva balíky čísel
Výkon štvorvalcového dvojlitrového naftového motora D 180 je 132 kW, krútiaci moment 430 Nm v rozsahu od 1 500 do 3 000 otáčok - nie sú to rekordné hodnoty, ale veľmi dobrý štandard. Vďaka tejto sile a deväťstupňovej prevodovke sa "Diskotéka" rozbehne do rytmu stovky za 9,7 sekundy - opäť nič dych vyrážajúce, ale veľmi príjemné.
Posledné čísla - ktoré by mali byť prvé
Propagačne sa LR Discovery Sport začína na "very" zaujímavej cene 42 250 €. Tak na to zabudnite! Verzia R-Dynamic S štartuje na 52 429 €, ale aby sa nám dobre a bezpečne jazdilo, s peknou farbou a čiernou strechou, dobrými LED svetlami, na veľkých kolesách 20 palcov a adaptívnom mäkučkom podvozku, s kamerovým vnútorným zrkadlom, výborným zvukom a podobne, naskákala suma na 66 464 €. Nuž, vo svete prémiových SUV tiež nič nevídané. Ešte veľa by sa dalo písať už po pár dňoch s týmto autom, ale teraz už čakám na vaše otázky a postrehy v diskusii pod článkom.