Model GLA je najmenším crossoverom v ponuke automobilky Mercedes-Benz, kým však v minulosti predstavoval v podstate len zvýšenú a oplastovanú triedu A, v najnovšej generácii mu výrobca doprial viac vizuálnej samostatnosti a skutočne pôsobí ako samostatný modelový rad. Na test sa mi do rúk dostala jeho plug-in hybridná verzia GLA 250e, ktorá kombinuje prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.33 TCe (118 kW/160 k) a trakčný elektromotor pomáhajúci výkonom ďalších 75 kW (102 k). Fabrika autu udáva spoločný systémový výkon 160 kW (218 k) a krútiaci moment 450 Nm, čo mu stačí na max. rýchlosť 220 km/h. Ale pozor, napriek kompaktným rozmerom je to poriadny kus auta, aj s akumulátormi na palube má totiž prevádzkovú hmotnosť až 1896 kg (konkrétny testovaný exemplár).
Rázvor osí kolies má GLA zhodné s hatchbackom triedy A (2729 mm). Celkovou dĺžkou 4410 mm na triedu A dokonca 9 mm stráca.
Aj s „guľou“ na zadku
Základná cena plug-in hybridnej verzie je 48 060 eur (s DPH), testované auto je však doplnené príplatkovou výbavou, ktorá jeho finálnu cenu zodvihla na konečných 57 762 eur (s DPH). Pod vodičovým sedadlom tak pribudol hasiaci prístroj za 110 eur, zadný rad sedadiel je pozdĺžne posuvný (+ 360 eur), kabínu presvetľuje náladové osvetlenie (+ 295 eur), auto dostalo systém nabíjania jednosmerným prúdom (+ 500 eur), alebo sa spod zadného nárazníka dokáže vysunúť ťažné zariadenie (+ 800 eur). Ak sme už pri ťahaní prívesu, za GLA 250e môžete zapriahnuť brzdený príves ťažký 1800 kg.
Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii pod článkom.
Palubná doska je na nerozoznanie od triedy A.
Trakčný elektromotor s výkonom 75 kW (102 k) čerpá energiu z akumulátora s celkovou kapacitou 15,6 kWh (po dobití 9,14 kWh batéria hlásila 80 % nabitie).
Ťažné zariadenie od Westfalie používa 13-pinovú zásuvku (cez ňu už dokáže príves aktivovať napr. aj cúvacie svetlá).