Mercedes-Benz GLB je zaujímavý technický aj dizajnérsky počin Mercedesu, ktorý reaguje na súčasnú mániu vlastniť SUV. V tomto prípade však musím uznať, že to má niečo do seba, na rozdiel od technicky spriazneného GLA je totiž GLB reálne väčším autom a s celkovou dĺžkou 4634 mm dokáže zastúpiť úlohu rodinného MPV s mierne zvýšeným podvozkom. Len na doplnenie, základný objem jeho kufra je veľmi solídnych 560 l.
Luxusný ťažný kôň
Prázdne GLB 200 má hmotnosť 1,6 t a ak ho naložíte doplna, ste na 2,1 t. Jeho motor má však 120 kW (163 k) a najmä 250 Nm (už od 1620 ot./min.), čo by mu malo na väčšinu situácií bohato stačiť. A ak treba, vraj zaň môžete legálne zapriahnuť príves ťažký až 1,8 t. Motor 1.3 TCe tu spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT, ktorá je za normálnych okolností jemná a plynulá ako teplý puding. Zatiaľ v nej žiadnu slabinu nevidím. Na diaľnici točí príjemných 2200 otáčok, zatiaľ čo medzi obcami sa pri doržiavaní rýchlostných limitov nedostanete cez hranicu 2000 ot./min.
Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii.
Testovaný Mercedes jazdí na pneumatikách Pirelli Scorpion Verde 235/55 R 18.
Bez falošných koncoviek výfuku by to dnes už ani nešlo. GLB ich má v zadnom nárazníku rovno dve.
Motor s objemom 1,332 l sa javí ako dobrá konštrukcia. Údajne by mal byť aj odolný a spoľahlivý. A prečo nie?