Nečudujem sa, že Mitsubishi ASX je tretím celosvetovo najpredávanejším modelom automobilky Mitsubishi Motors ani tomu, že je to najobľúbenejší model z portfólia značky Mitsubishi na Slovensku. Nebol síce nikdy pionierom konštrukčných riešení ani trendsetterom v dizajne, ale teraz prináša množstvo noviniek nielen v exteriéri a interiéri vozidla, ale aj z pohľadu techniky.
Prepracovaný je dizajn prednej aj zadnej časti, pôsobí mohutnejšie, má vyššiu kapotu aj svetlú výšku – 19 centimetrov. Stojí na nových 18-palcových kolesách a tie zaberajú všetky štyri, keď treba a keď o tom rozhodne čiastočne vodič a čiastočne pohon Multi Select 4x4. Svetlá už má plne LEDkové.
Kabína už tiež dospela – materiály kvalitnejšie, nový dotykový 8-palcový displej multimediálneho systému SDA2 (Smartphone Link Display Audio), z ktorého asi nikto neodpadne, ale je veľmi účelný a dobre čitateľný. Samozrejmosťou je plná konektivita Apple Car Play a Android Auto.
Modernizované ASX poháňa úplne nový atmosférický motor 2.0 SMART MIVEC 110 kW (150 k) pri 6 000 ot/min disponujúci maximálnym krútiacim momentom 195 Nm pri 4 200 ot/min. Poctivý japonský dvojlitrový štvorvalec je vybavený systémom variabilného časovania ventilov, ku ktorému sa pridáva ešte plynule premenlivý zdvih sacích ventilov. Motor využíva nepriame vstrekovanie paliva, čo ho predurčuje na dlhú životnosť. Ani pri prevádzke na krátkych tratiach totiž nehrozí karbonizácia motora, ktorá je typická pre agregáty s priamym vstrekom paliva. Výhodou technológie SMART MIVEC je, že vďaka nej je motor schopný plniť novú emisnú normu Euro 6.3 aj bez filtra pevných častíc GPF a motor má zároveň nižšiu spotrebu paliva a vyššiu účinnosť aj pri menšom zaťažení.
S bezpečnostnými systémami to Mitsubishi veľmi nepreháňa - je tu systém sledovania mŕtveho uhla (BSW), systém sledovania dopravnej situácie za vozidlom pri cúvaní (RCTA) či asistent zmeny jazdného pruhu (LCA), čo nie je nič iné, ako že asistent mŕtveho uhla pri nevhodnom preraďovaní zapípa. To je asi tak všetko.
Cena Mitsubishi ASX sa začína od 16 790 eur, verzia Intense Intense CVT 4WD s metalízou 25 590 eur, ak je však aj so súpravou na zväčšenie batožinového priestoru na 488 litrov, paketom Sport a k tomu ešte pár dekoratívnych detailov, dostáva sa na cenu 26 922 eur.
Základné info som zhrnul, teraz čakám na otázky.