Renault Megane bol v triede kompaktov vždy relatívne silným a talentovaným hráčom, Konkurencia si ho skrátka nikdy nemohla dovoliť prehliadať, čo koniec-koncov platí aj dnes. K dispozícii mám už verziu po facelifte a treba uznať, že jej to sekne. Teda aspoň v mojich očiach je to fešák. Na atraktivite mu samozrejme pridáva aj výbava R.S. Line s efektnými chrómovanými logami na karosérii, nádhernými športovými sedadlami a pekným zadným difúzorom s trochu lacnými „slepými“ koncovkami výfuku. Lenže tak to dnes už chodí, aj na šport sa často už len hráme. Škoda, mám skôr pocit, že aj zákazníci hľadajúci R.S. Line v skutočnosti viac ocenia jeho veľmi príjemný komfort, než schopnosť rezať zákruty.
Autu nechýba ani efektný difúzor a "povinné" koncovky vúfuku. Samozrejme sú obidve falošné.
Testovaný kus jazdí na pneumatikách Continental WinterContact TS850P s rozmermi 225/40 R 18.
159 skromných koní
Auto poháňa benzínový štvorvalec 1.3 TCe, ktorý považujem za jeden z najlepších benzínových agregátov súčasnosti. Je príjemne pružný, má veľmi silné stredné otáčkové pásmo, disponuje technikou aj technológiami, ktoré majú šancu vydržať aj dlhodobejšiu prevádzku (na rozdiel od predchádzajúceho 1.2 TCe) a v praxi vie byť úsporný. Cestou z Bratislavy do Revúcej sa na medzimestskej trase Banská Bystrica – Revúca predviedol spotrebou 5,1 l/100 km, čo síce nie je žiadny rekord, ale vzhľadom na aktuálne podmienky a veľké kolesá obuté do zimných pneumatík dobrá hodnota. Zaujíma vás na tomto aute niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii pod článkom.
Pod kapotou auta je benzínový štvorvalec 1.3 TCe (117 kW/159 k).